Avatar billede chicco Nybegynder
03. februar 2006 - 23:31 Der er 7 kommentarer

Nysamlet pc uden liv??

Jeg har netop samlet en pc, fulgt diverse guides til det..

Dog vil den ikke starte op. Den tænder, cpu køleren kører, men der kommer ikke noget bip fra bios, ej heller starter hd'en og intet billede på skærmen.. Nogen ideer til hvad der kan være galt?

Bundkortet er en ASrock K8NF4G og cpu'en en Sempron 3000+

Håber på nogle hurtige guldkorn fra jer
Avatar billede ppr Nybegynder
04. februar 2006 - 00:25 #1
Dør den igen eller kører den videre?
Avatar billede ppr Nybegynder
04. februar 2006 - 00:29 #2
No Beeps No Power, Loose Card, or Short.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 08:49 #3
Prøv at koble din harddisk og cd-drev fra. Hvis ikke en computer giver signal til skærmen og hvis vi forudsætter at dit bundkort IKKE er defekt så skal fejlen normalt findes i GRAFIKKORT - RAM - CPU det er det du skal koncentrre dig om. Har du fået ovennævnte ordentlig monteret, trykket ordenlig på plads, tryk også en extra gang på det brede strømstik fra strømforsynyningen og ned i bumdkortet og husk for alt i verden det kabel med 4 ben 12 volt, det er sikkert sidstnævnte du har glemt
Avatar billede chicco Nybegynder
04. februar 2006 - 11:31 #4
Jeg kan se at det omtalte 12v stik mangler i min strømforsyning, kan der købes en konverter til det?
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 13:08 #5
"Jeg kan se at det omtalte 12v stik mangler i min strømforsyning, kan der købes en konverter til det?" Nej det tror jeg ikke, du må nok se i øjnene at du skal ha en ny STRØMFORSYNING er det en gammel strømforsyning du har er den sikkert også for lille
Avatar billede zenze Nybegynder
04. februar 2006 - 15:40 #6
Du kan sagtens købe en konverter fra et af de flade stik, som bruges til HD og optiske drev.
Jeg har svært ved at finde dimsen på de danske online butikker, men her hos Kjell & Co (Helsingborg, Malmø etc.) har de dem:
http://www.kjell.com/
Varenr. 98053
De sender ikke ud af Sverige, men bor man i nærheden, kan man jo lave en lille indkøbstur og spare prisen på en returbilet ++
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2006 - 16:00 #7
Jeg mener at den pågældende ledning har været fast inventar på PSU-er fra 300 watt og opefter og selv om man evt. kan købe en converter bliver PSU-en jo ikke kraftigere. En ny PSU koster ca. 200,00 kr.