Avatar billede gantz Nybegynder
03. februar 2006 - 23:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Variabel fra Flashfilm til Flashfilm

Tidligere idag stillede jeg et spørgsmål med samme emne og troede at jeg havde fundet svaret men desværre. Problemet er, at

jeg skal overføre en variabel fra en flashfilm i et html dokument til en anden flashfilm i et andet html dokument. Problemet er, at i den første flashfilm åbnes den anden flashfilm med et link i et nyt html vindue. Og jeg har prøvet med LocalConnection, men så vidt jeg kan se skal begge flashfilm være aktive for at man kan sende data fra det ene html vindue til det andet.

Jeg har lavet et eksempel
http://www.kaver.dk/flashforum/fra_flash_til_flash/lc1.html
http://www.kaver.dk/flashforum/fra_flash_til_flash/lc2.html

Hvis i åbner begge filer og klikker på knap 1 eller 2 vises hvilken knap der trykkes på i vindue nr 2. Men hvis vindue 1 kun er åbent og man klikker på knap 3 for at åbne vindue 2 samtidig med at man overfører variablen, virker det ikke. Hvad gør jeg
Avatar billede barklund Nybegynder
04. februar 2006 - 14:12 #1
LocalConnection kan kun lave forbindelse mellem filer, der allerede er åbne i Flash Playeren et eller andet sted på samme computer samtidigt. Skal du kunne gemme data til filer, der "bliver" åbne på et andet tidspunkt, skal du istedet bruge SharedObject.
Avatar billede barklund Nybegynder
04. februar 2006 - 14:13 #2
Derudover kan jeg nu ikke engang se en knap 1 eller 2 i fil 1. Kun en knap 3.
Avatar billede gantz Nybegynder
04. februar 2006 - 18:09 #3
Hey Barkelund, mange tak for hjælpen, har næste prøvet alt med localconnection, variabel i URL'en  osv. men uden held. Så fandt jeg dit eksempel på http://www.actionscript.dk/artikler/?a=25 hmmm det lyder næsten som en tvshop reklame.....nå men mange tak for hælpen. Smider du lige et svar så du kan få point
Avatar billede barklund Nybegynder
04. februar 2006 - 18:51 #4
Ah ja, det havde jeg helt glemt at have lavet :)
Avatar billede barklund Nybegynder
04. februar 2006 - 20:20 #5
Tark for points :)