Avatar billede subit Nybegynder
03. februar 2006 - 18:06 Der er 6 kommentarer

Ramme rundt om tekst ?

Jeg ved ikke hvilket programmeringssprog det ville blive lavet i men ku forestille mig dhtml.

Hvordan gør man sådan at der kommer en ramme på 1 pixel rundt om sin tekst ?
Avatar billede roenving Novice
03. februar 2006 - 18:16 #1
F.eks.

<span style="border:1px solid green;">Ramme rundt om tekst</span>
Avatar billede subit Nybegynder
03. februar 2006 - 18:18 #2
Nej nej ikke sådan.
Sådan at det kommer på selve teksten.
Avatar billede subit Nybegynder
03. februar 2006 - 18:20 #3
Avatar billede roenving Novice
03. februar 2006 - 18:29 #4
Så skal du lave teksten som billed-filer, hvis det skal virke overalt !-)

-- alternativer er at du bruger en primær font, som er ret almindelig, og som har den slags effekt eller bruger et IE-filter som dropShadow ...
Avatar billede subit Nybegynder
03. februar 2006 - 18:47 #5
Okay roenving, du kunne lige så godt snakke russisk til mig for fattede minus af det der :-)

Hvad er den for en font? Kunne nemlig godt tænke mig Verdana med sort skygge da den ser pisse godt ud. Men det skal helst virke i alle/de fleste browsere så det er måske ikke så smart med et alternativ til IE?
Avatar billede olebole Juniormester
04. februar 2006 - 13:12 #6
<ole>

Roenving skriver: Du kan bruge en teknik, som kun virker i IE ... eller du kan bruge grafik  =)

/mvh
</bole>