Avatar billede apoze Nybegynder
03. februar 2006 - 00:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

RPG kamp system

Hej Eksperter

Først og fremmest til jer der ikke ved hvad RPG er så står det for RolePlayingGame - spil som Diablo2, World of Warcraft osv.

Ser i, jeg er ved at udvikle et browser baseret RPG spil og det lette er at programmere det, men den svære del er selve kamp systemet. Alt det med hvor meget skade man skal gøre, hvor stor chancen for at miss er osv. Jeg fandt engang et link til en side hvor jeg fandt god inspiration om hvordan man kunne bygge sådan et spil op. Men kan desværre ikke huske linket. Behøver ikke være det helt vilde avancerede da jeg godt kan lide at arbejde videre på det.

Er der nogen af jer der kan hjælpe mig?

Med venlig hilsen
Martin
Avatar billede mobius6 Juniormester
03. februar 2006 - 08:55 #1
RPG er helt korrekt RolePlayingGame, og stammer fra de gode gamle dage hvor man sad med terninger og bræt og reelt skulle spille en rolle/karrakter, well det gør man jo stadig væk, men de digitale spil udviklere har taget titlen til sig, ofte meget misvisende dog, men der er en anden snak :-)

anyway, hvis du kunne fortælle lidt om din udviklingsplatform/sprog ville det hjæpe lidt ;-)
Avatar billede apoze Nybegynder
03. februar 2006 - 18:04 #2
Ja det er rigtig nok men som alt andet udvikler det sig jo :-)

Jo ser du. Det bliver lavet som et browser spil programmeret i PHP og Javascript. Det vil foregå således at når man starter en kamp mod en anden spiller så vil der dukke et lille vindue frem hvor i hver spiller skiftes til at trykke angrib. Der vil selvfølgelig komme forskellige egenskaber for hver spiller også bedre kendt som "skills" så det kampene bliver varieret istedet for bare at slå løs på hinanden.

Det jeg skal bruge inspiration til er at udvikle det således at der bliver ligevægt mellem spillerne og monsterne (computer styrede objekter) således at det vil blive sjovt at spille.

Jeg stødte på denne her:
http://forums.livingwithstyle.com/archive/index.php/primeria-rpg-templates-t31263p1.html

Men den fortæller mest om hvordan de forskellige karakere er opbygget, ikke hvordan man slås. Det skal lige siges at ham der har lavet det rpg template også har nuppet en hel del inspiration fra Diablo2 af så jeg er ikke den eneste der søger inspiration :-)
Avatar billede apoze Nybegynder
05. februar 2006 - 23:11 #3
luk