Avatar billede rebuilder Nybegynder
02. februar 2006 - 19:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

50% transperante billeder

Hejsa,

Jeg skal lave et billedarkiv, hvor visning af billeder kan aktiveres/deaktiveres!

En visuel løsning til at vise at et billede er deaktiveret, kunne være at gøre det 50% transperant!

Hvordan gøres det?
Avatar billede Six Nybegynder
02. februar 2006 - 19:37 #1
Du kan f.eks. gøre brug af: style="filter: Alpha(opacity=50);"
Avatar billede rebuilder Nybegynder
02. februar 2006 - 20:09 #2
Kan jeg overtale dig til at fortælle mig om det virker her:

http://kfums-soldatermission.dk/admin_billedarkiv.php?billede=1138907291.jpg

...Jeg har ikke IE!

Evt. en løsning der virker i alle browsere?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
02. februar 2006 - 20:13 #3
Der findes vist ikke noget der virker i alle browsere, men du kan få Mozilla-familien med også ved at skrive style="filter: Alpha(opacity=50);-moz-opacity: 0.5;" i stedet.
Avatar billede rebuilder Nybegynder
02. februar 2006 - 20:21 #4
nydeligt...

Som en ekstra opmærksomhed på at billedet er deaktiveret, kunne det være rart hvis der stod "DEAKTIVERET" i midten af billedet...

...er det muligt? (uden at lave tables med billedet som baggrund!)
Avatar billede rebuilder Nybegynder
02. februar 2006 - 22:31 #5
Point?
Avatar billede roenving Novice
02. februar 2006 - 23:43 #6
-- og man kan få yderligere browsere med, ved at bruge både css3-propertyen, khtml- og gecko-tingen:

style="filter:alpha(opacity=50);-moz-opacity:0.5;-khtml-opacity:0.5;opacity:0.5;"
Avatar billede rebuilder Nybegynder
03. februar 2006 - 01:30 #7
Så vidt jeg ved bruger konqueror khtml... Men det virker ikke! - Men det gør nu ikke noget! - Majority rules! :D