Avatar billede starclassic Nybegynder
02. februar 2006 - 19:06 Der er 1 løsning

tilslutning af ekstra s-ata harddisk

Hej

Jeg har en dell pc med en Maxtor DiamondMax 10 160 GB sata harddisk i. jeg har idag købt endnu en Maxtor disk på 250 GB.
men windows xp har problemer med at finde disken. min første disk sidder i "0" porten, hvilken skal den nye disk sidde i? hvordan skal jeg fortælle windows at jeg har tilføjet en disk til systemet?
Avatar billede karstoft Nybegynder
02. februar 2006 - 20:17 #1
Hej.

Den anden disk skal bare sættes i "1" porten.

Du siger, at windows har problemer med at finde disken. Hvad menes der helt præcist med det?

Et tip til at finde ud af, om den slet ikke registreres af windows er, at gå ind i diskåndteringen i windows. Den kommer du ind i ved at højreklikke på denne computer, vælg "administrer". Nu er du så i vinduet "computeradministration" Så klikker du på "diskhåndtering" under "lager". Her inde kan du se alle de diske, der er tilsluttet. Hvis disken ses her inde, vil dens indhold være "ikke allokeret plads". Det eneste du så skal gøre er at højreklikke på det "ikke allokerede plads" område og vælge formatér. Så tager du bare en ekspresformatering, og så skulle disken gerne kunne ses i denne computer. Hvis dette lykkes og du kun kan se 130 GB eller sådan noget, er det fordi du ikke har Service Pack 2 installeret. Når denne er installeret burde det hele fungere.