Avatar billede vikingterror Nybegynder
02. februar 2006 - 16:20 Der er 6 kommentarer

Flere domæner peger til samme server

Hej,

Jeg skal til at lancere en hjemmeside der vil befinde sig på en central dedikeret server. Hjemmesiden findes i DK men skal lanceres i flere lande, blandt andet Norge og Sverige, alle med eget domæne.

Alle domænerne skal pege hen på den samme server (det er vel noget DNS værk?) og alt efter hvilket domæne siden bliver kaldt fra skal siden skifte sprog og grafik til det pågældende land. Spørgsmålet er bare om det praktisk kan lade sig gøre?
Avatar billede leif Seniormester
02. februar 2006 - 16:22 #1
Det er jo reelt lidt anpå din kodning ? Kigger den på hvad domæne der er blevet brugt ?

Er det samme sider som bare henter forskellige sproglag i databasen ?
Avatar billede vikingterror Nybegynder
02. februar 2006 - 16:29 #2
Mit spørgsmål går lidt på hvordan jeg differentierer fra hvilket domæne siden bliver kaldt?
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2006 - 16:31 #3
det kan sagtens lade sig gøre - har lavet præcis sådanne løsninger flere gange. i bund og grund er det bare en korrekt database- og filopbygning - og så ellers forespørge på domænenavnet i din kode. I ASP kan det gøres vha Request.Servervariables("SERVER_NAME") - og lignende måder i andre sprog.
Avatar billede leif Seniormester
02. februar 2006 - 16:35 #4
Du kan ikke med DNS få siden til at vise forskellige sider. Du kan på serveren sikkert oprette flere forskellige mapper til DK, COM osv. hvis du har 1 sæt filer til hvert sprog. Vil du bruge samme sæt filer skal du som keysersoze siger skla du forespørge på hvilket domæne der står i adresselinien og ud fra det vise teksten på det korrekte sprog.
Avatar billede leif Seniormester
02. februar 2006 - 16:41 #5
DNSen vil kun sørge for at domænerne peger på serveren og derfra er det ikke DNS som styrer mere, men enten Serveropsætning eller hvordan din side reagerer.
Avatar billede keysersoze Guru
27. marts 2006 - 11:42 #6
lukketid?