Avatar billede avkat Nybegynder
02. februar 2006 - 10:52 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Indkøbtkurv, overfør produkter til kurven

Hej,

Hvordan laver jeg sådan at folk kan tilføje produkteter, til evt. en arraylist, som jeg så kan loader på en anden side?

Håber i forstår hvad jeg mener
Avatar billede nmp Nybegynder
02. februar 2006 - 10:55 #1
Jeg ville vælge at bruge en database, en xml fil, o.l.
Kan beskrive hvordan - hvis det er du vil - når jeg kommer hjem :)
Avatar billede gentoo2005 Nybegynder
02. februar 2006 - 11:08 #2
arraylist i objectform in en singleton klasse, gemt i en session er altid et hit =)
Avatar billede avkat Nybegynder
02. februar 2006 - 14:05 #3
Jo, men jeg vil jo helst ikke have et den skal oprette og slette en xml-fil hver gang en kunde kommer ind.

Kan jeg få dig til at uddybe lidt, gentoo2005. Evt. et eksempel ville være godt
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
02. februar 2006 - 15:27 #4
Hvis du add'er dine varer til arraylisten og så slutter af med:

Session["kurv"] = arraylisten;

Kan du på næste side:

ArrayList liste = (ArrayList)Session["kurv"];

..så har du den med på den nye side.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
02. februar 2006 - 22:07 #5
hvis du bruger asp.net 2.0 kan du benytte profile som beskrevet i denne artikel.
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnvs05/html/userprofiles.asp
Avatar billede avkat Nybegynder
05. februar 2006 - 12:33 #6
Jeg har fået det til at virke nu, mange tak for jeres hjælp. Smid nogle svar så i kan få lidt point
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. februar 2006 - 13:16 #7
hvem skal du bruge svar fra ?
Avatar billede avkat Nybegynder
05. februar 2006 - 15:55 #8
Nu har i jo alle hjulpet til, så smid alle at svar.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
05. februar 2006 - 15:58 #9
svar :)
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
05. februar 2006 - 17:40 #10
svar
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
05. februar 2006 - 17:41 #11
...tror også jeg bare vil til at smide links om emnerne
Avatar billede avkat Nybegynder
06. februar 2006 - 15:39 #12
Nu var det jo faktisk mikkel sommers svar der hjalp mig. Og jeg synes altid en forklaring et at foretrække fremfor et link. Jeg har derfor ikke delt mine points lige. Mange tak for jeres hjælp.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
07. februar 2006 - 14:38 #13
Velbekommen :)