Avatar billede stonebaby Nybegynder
02. februar 2006 - 08:35 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

DVD-brænder kan/vil ikke læse en ny skive.

Jeg har lige købt et nyt spil, men drevet kan/vil ikke læse skiven. Den står bare og forsøger at læse. Og dette er den eneste skive den gør det med, ellers både brænder og læser den alle andre skiver fint.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
02. februar 2006 - 08:41 #1
Så må der jo være en fejl på disken, Måske kan du se det hvis du kigger under en god lampe.

Jeg synes det er lidt sjovt, at du åbenbart er i tvivl om drevet ikke kan, eller ikke vil læse skiven. Men ok, hvis drevet ikke vil, så er der jo ikke noget i vejen med skiven, så er det bare fordi drevet ikke kan li' den :o)
Avatar billede stonebaby Nybegynder
02. februar 2006 - 11:34 #2
Jeg har lige snakket med en ven, som siger at det kan skyldes at jeg har et brænderprogram installeret, som disken kan genkende, og derfor nægter at køre. Jeg synes ikke selv at det lyder særlig sandsynligt, men er det en mulighed ?
Avatar billede off-line Nybegynder
02. februar 2006 - 12:27 #3
Dit drev skal jo ikke brænde, bare læse. Derfor er det ikke afhængig af en brænder.
En lille mulighed er, at geninstallere windows egen driver. Det gøres ved, i enheds-
håndtering, at slette drivern og genstarte. Så finder windows selv drivern igen.
Avatar billede allanfo Praktikant
02. februar 2006 - 12:30 #4
Hvis det er et spil med Starforce kopibeskyttelse, kan det brokke sig over dit brænderprogram, men FØRST når spillet er installeret. Så længe skiven bare sidder i drevet, og ikke kan læses, så er det ikke indholdet af skiven, der er problemet.
Avatar billede stonebaby Nybegynder
03. februar 2006 - 12:15 #5
Jeg har endnu ikke fundet ud af hvorfor drevet ikke vil køre skiven, men nu har jeg købt et almindeligt dvd-drev og den læser uden problemer skiven.
Avatar billede stonebaby Nybegynder
30. juni 2006 - 19:21 #6
lukker spørgsmålet