Avatar billede mindcrawler Nybegynder
01. februar 2006 - 21:17 Der er 8 kommentarer

SATA HDD Som master

Hey

Har lige samlet ny computer og skal nu til at smække en SATA harddisk i som det sidste.
Jeg har prøvet at sætte harddisken til som den eneste i systemet men det lader til at det ikke virker når man vil installere windows.
Er der en speciel port den skal sluttes til? Eller skal man vælge disken i BIOS ect...

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede off-line Nybegynder
01. februar 2006 - 21:20 #1
Har du husket, under windows installationen, at tilføje Sata driver ?
Avatar billede off-line Nybegynder
01. februar 2006 - 21:22 #2
Ps. Det er altid en god ide, at se efter, om bios har funden en HD.
Avatar billede mindcrawler Nybegynder
01. februar 2006 - 21:29 #3
Harddisken er fundet i bios. Hvor skal jeg vælge sata driver henne? Iøvrigt så har mit bundkort 4 "blå" sata stik og 1 "rødt" stik. Skal disken sætte til det røde eller en af de blå stik?
Avatar billede cult Nybegynder
01. februar 2006 - 22:07 #4
Du skal indlæse driveren lige i starten af Windows installation...
Installationen skriver at du skal trykke en tast for at indlæse en SATA/RAID driver i 2-3 sek, gør det, og hav en disk med driveren klar :)
Avatar billede mindcrawler Nybegynder
01. februar 2006 - 22:38 #5
Okay... skulle den driver følge med harddisken eller bundkortet. Kan ikke finde sådan en driver :-(
Avatar billede off-line Nybegynder
01. februar 2006 - 23:28 #6
Den ligger muligvis på den CD du fik med bundkortet. Skal så ud på floppy.
Ja kommunikationen går noget langsomt, mår man ikke modtager mails fra E.
02. februar 2006 - 07:03 #7
Avatar billede mindcrawler Nybegynder
02. februar 2006 - 11:34 #8
Takker... nu virker det ;-)