Avatar billede petestaar Nybegynder
01. februar 2006 - 18:40 Der er 2 kommentarer

Linux server uden skærm

Hej Experter....

Jeg har lavet en lille linux server, som jeg styrer via vnc. Jeg bruger derfor serveren uden skærm og tastetur m.m. Problemet er så at linux (Ubuntu ver 5.10) kører i laveste opløsning og er nærmest låst i denne opløsning.

Hvordan får jeg Ubuntu til at køre i højere opløsning uden skærm?
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
01. februar 2006 - 19:13 #1
Det skal du instille i med vnc-serveren. Brug 'geometry'-argumentet når du starter serveren til at sætte størrelsen:
http://www.tightvnc.com/doc/man/vncserver.1.html
Avatar billede petestaar Nybegynder
01. februar 2006 - 20:00 #2
Det ser ud til at fungere, men jeg brugte et program i Ubuntu der hedder fjernskrivebord, så derfor kan jeg ikke bruge "vncserver -geometry". Ved ikke hvad jeg ellers kan bruge, til at få opløsningen op??