Hjælp til formel i Excel 2003 dansk version
Har brug for hjælp til en formel i Excel 2003 dansk version.Jeg har fra et økonomisystem lavet et dataudtræk som er kopieret ind i et tomt Excel ark. Dataarket(ark 1)ser sådan ud:
A1:Kontonr. B1:KontonavnC1:Beløb
A2:1000 B2:Benzin C2:5.000
A3:Blank B3:10 C3:1.000
A4:Blank B4:20 C4:1.000
A5:Blank B5:30 C5:3.000
A6:2000 B6:Vask C6:3.000
A7:Blank B7:10 C7:2.000
A8:Blank B8:30 C8:1.000
A9:3000 B9:Olie C9:4.000
A10:Blank B10:10 C10:3.000
A11:Blank B11:20 C11:1.000
.
.
Osv
Celle A3, A4, A5, A7, A8, A10 og A11 er tomme celler. Celle C2 er summen af celle C3+C4+C5 og celle C6 er summen af celle C7+C8.
Jeg ønsker i et andet ark (ark 2) med navnet ”afdelingsrapport” at kunne vælge afdelingsnummer og derved få de relevante beløb for den valgte afdeling. Eksempel: Hvis jeg i celle B1 skriver 10 så skal resultatet se således ud:
A1:Afdeling B1:10
A2:Kontonr. B2:Kontonavn C2:Beløb
A3:1000 B3:Benzin C3:1.000
A4:2000 B4:Vask C4:2.000
A5:3000 B5:Olie C5:3.000
Det er de blanke celler i dataarket som driller, idet jeg ikke kan finde ud af at lave en formel i arket afdelingsrapport (ark 2), som kan kombinere kontonummer og afdeling.
Håber nogen har en ide til hvordan dette kan løses.
PS: Hvis der skal laves makro vil jeg gerne have trin for trin vejledning, da jeg ikke er nogen haj til dette.