Avatar billede ove.c Nybegynder
31. januar 2006 - 17:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kopiering af adressekartotek og mapper i Outlook

Jeg har tidligere anvendt Outlook ekspres – men havde nogle problemer med at få det til at virke optimalt så jeg skiftede til Outlook – nu er jeg i den situation at jeg skal have sikkerhedskopieret dels mit adressekartotek dels mine mapper.

Jeg har læst MS forklaring (Outlook 2002: Sådan sikkerhedskopieres,gendannes eller flyttes Outlook-data - jeg anvender Outlook fra Office 2003) på hvordan man skal gøre og har ”kørt en generalprøve” for at se om det virker –

Når jeg har gjort som MS siger, har jeg en PST fil der skulle indeholde både adresser og mapper – når jeg har gjort dette har jeg været og fjerne en adresse i adressekartoteket som jeg ikke bruger mere samt en flok modtagne mails – når dette er gjort importerer jeg PDF filerne igen og så skulle de fjernede ting jo gerne være der igen – men det er de bare ikke –

Er der nogen der har en grydeklar måde at gøre det på

På forhånd tak for et godt råd
31. januar 2006 - 19:42 #1
"...importerer jeg PST filerne igen..." - er det så de oprindelige PST filer eller hvordan ska' det forståes ?
31. januar 2006 - 19:42 #2
Avatar billede ove.c Nybegynder
02. februar 2006 - 20:32 #3
drl - tak for linket -  havde jeg også selv fundet og afprøvet det - i første omgang havde jeg misforstået det men ved efterfølgende afprøvning virkede det.

Nu dagen efter virker den ikke mere -forstået på denne måde:
når jeg følger anvisningen og skriver stien ned hvor pst ligger er den som her:
ove.cove.c
Avatar billede ove.c Nybegynder
02. februar 2006 - 20:48 #4
Undskyld jeg fik trykket for tidligt på knappen - jeg prøver en gang til.

drl - tak for linket - havde jeg også selv fundet og afprøvet det - i første omgang havde jeg misforstået det men ved efterfølgende afprøvning virkede det.

Nu dagen efter virker den ikke mere - forstået på denne måde:
når jeg følger anvisningen og skriver stien ned hvor pst ligger er den som her:

C:\Documents and Settings\PC navn\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Mit adressekartotek var pludseligt forsvundet - nå jeg lægger det bare ind igen jeg havde det jo på en CD men når jeg går ind i stifinder og skal kopiere pdt filerne ind er den sidste mappe i stien forsvundet - nu ser stien sådan ud

C:\Documents and Settings\PC navn\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\(ikke noget her)

den sidste mangler, altså Outlook.pst - der hvor pst filen skal ligge - pst filen ligger så i den tidligere mappe: Outlook og det duer jo ikke programmet kan jo ikke finde den.

Jeg har været inde i mappeindstillinger for at se om systemet var sat til at vise skjulte mapper og den er sat til.

Så nu er spørgsmålet hvordan får jeg jeg lavet stien i stifinder som før - jeg har prøvet at reinstalere outlook efter afmontering
04. februar 2006 - 15:41 #5
Sorry - delay.Der har ikke være retur E-mail fra Eksperten.dk et par dage... Fik lige ~800 E-mail da systemet kom igang igen...

Hvad er status ?

Det burde jo som DEFAULT/STANDARD ligge ved
C:\Documents and Settings\PC-Name\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

Hvis du ved hvis Outlook.pt filen ligger - evt. på et helt andet sted/drev - hvilket iøvrigt ka' anbefales...
Så kig i
Outlook - Funktioner - Indstilninger - Konfiguration af E-mail - Datafiler ...

Outlook-pst filen må IKKE være skrivebeskyttet; det vil den være hvis du copy direkte fra en evt. backup CD...
Avatar billede ove.c Nybegynder
04. februar 2006 - 18:17 #6
drl - Hvad er status ? jo det kører - det jeg gjorde, jeg ringede til Microsoft og bad deres support hjælpe mig - jeg fik en meget venlig og professionel hjælp - supporteren fortalte mig at en fil var blevet ødelagt - og han hjalp mig med at slette kartoteket og reetablere det og efterfølgende lægge kartoteket ind og nu virker det.
Uder mine eksperimenter tror jeg nok at jeg har fået lagt nogle af materialetr ind 2 gange - jeg kunne selvfølgelig gå ind og slette dem manuelt, men kan jeg jeg ikke bare gå ind og slette/fjerne pst filen og erstatte den med min sikkerhedskopi? eller har det andre bivirkninger?
04. februar 2006 - 19:21 #7
"...slette/fjerne pst filen og erstatte den med min sikkerhedskopi?...
Jo - men så har du jo ikke de siden da NYE mail med i pakken ?

Istedet for at slette/fjerne pst filen ka' du jo omdøbe den til *.OLD . Og DEREFTER bruge din tidl sikkerhedskopi ...

Jeg har også oplevet det "problem" med  "materialetr ind 2 gange" - lidt kringlet at skulle slette hveranden E-mail i listen...
Avatar billede ove.c Nybegynder
04. februar 2006 - 23:15 #8
dr1 - Jeg kan se dit punkt - jeg har siddet og prøvet at lægge den gamle og den nye ind - så nu skal jeg lige have fundet ud af hvad jeg vil - jeg er i hvertfald blevet en hel del klogere på outlook efter denne "øvelse"
Jeg lukker spørgsmålet - er du rar at droppe mig et svar så jeg kan give dig pointene - og afslutningsvis tak for hjælpen
05. februar 2006 - 16:34 #9
Ping...

(Det var et [svar]...)
Avatar billede ove.c Nybegynder
05. februar 2006 - 19:27 #10
Så er den sluttet/Ove
06. februar 2006 - 07:27 #11
Avatar billede ove.c Nybegynder
06. februar 2006 - 09:57 #12
dr1 - var det bedre - undskyld - jeg havde glemt at markere dit navn ude til venstre - havde jeg ikke?
06. februar 2006 - 10:08 #13
Done...

(Er oplevet før...)