Avatar billede lasseman Nybegynder
28. april 2001 - 14:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan overklokker jeg mit ASUS A7V Athlon 850MHZ?

Hvordan gør jeg det og hvadf køler skal jeg bruge????
Avatar billede ekspertenstinker Nybegynder
28. april 2001 - 14:17 #1
are you insane?
Avatar billede blood Nybegynder
28. april 2001 - 14:20 #2
For de meste behøver du ikke nogle ny køler
Men jeg har selv overklokket min athlon 700Mhz til 1000Mhz og køre findt

Men på de fleste nyrer bundkort gøres det i biosen

Eller må du frem med mannualen og se hvordan jumberne på kortet skal side

Hvis man har en 700 Mhz sætter man bare kortet til 1000Mhz også køre den den 700 Mzh som om det var en 1000 Mhz
Avatar billede ekspertenstinker Nybegynder
28. april 2001 - 14:21 #3
jaja
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. april 2001 - 14:53 #4
Det kan gøres på 2 måder! Du kan ændre fsb\'en eller multiplier... eller begge dele! :-) Hvis du bare skal ændre fsb\'en skal det gøres i bios!
Avatar billede blood Nybegynder
28. april 2001 - 14:55 #5
jdaugaard >> Det tror jeg også han forstår meget af *g* :o)
Avatar billede tf-uno Nybegynder
30. april 2001 - 09:57 #6
du kan godt clocke den lidt med den køler du har på nu.. (hvad er det for en)
1.du får ind i biosen
2. så er der et sted hvor der står FSB.
3. så hæver du den til F.eks. 105 og prøver at køre med det i lidt tid, hvis det køre OK så kan du jo prøve at hæve den lidt mere... (hvis du sætter den til 105 vil din cpu køre 8,5*105=892....)

hvis du ikke kan finde nogle steder i biosen hvor der står FSB. så er det fordi du skal ændre via jumber..på dit bunkkort....

det kan du gøre ved at finde din bunkort manual, så kigger du efter et sted hvor der står noget om FSB... (så står der hvordan man skal sætte jumberne for at få den til at køre 105..
Avatar billede arne_byste Nybegynder
12. maj 2001 - 21:39 #7
Jeg har selv at Asus A7V og det er skide nemt at øge frekvensen, du skal bare gå i BIOS og finde menuen \"Advanced\" og der kan du ændre på FSB\'en øg den med minimale antal Mhz ad gangen, du vil kunne se resultatet lige ovenfor din RAM-test ved boot-up. Men hold øje med temperaturen!!
Tjek det i BIOS ! tror det hedder noget med Hardware monitor eller sådan noget.
min Duron 800MHz ka snildt klare 800@900Mhz
Avatar billede arne_byste Nybegynder
12. maj 2001 - 21:41 #8
ups-> glemte at sige at din temperatur (i celcius) helst ik må komme over de 60 grader !! (tallene vises : Celcius/Fahrenheit i din BIOS under Hardware Monitor)

skriv til aRNE@byste.dk hvis der er problemer