Avatar billede koxxx Nybegynder
28. april 2001 - 14:07 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

langsom kabelforbindelse

Hejsa.
Hvordan kan det være at ens kabelforbindelse
bliver langsommere og langsommere. min kabelforbindelse burde køre med 1048kb men det gør den kun når jeg downloader, men når jeg åbner hjemmesider sker det ca. ligeså hurtigt som en 56k forbindelse, det kan vel ikke passe. Jeg kan huske da jeg lige havde formateret harddisken, var den lynhurtig.
Avatar billede disky Nybegynder
28. april 2001 - 14:11 #1
Kabel modem forbindelser er bare ganske enkelt ikke ligeså stabile som ADSL.

Og hvis de servere du forsøger at se sider fra står i usbekistan (de bruge morse til data overførsel) så går det langsomt.
28. april 2001 - 14:11 #2
kabel hastigheder bliver målt på download.

-Jonas
Avatar billede disky Nybegynder
28. april 2001 - 14:13 #3
ja og den hastighed du har oplyst er altid MAX hastighed, ikke hvad du har krav på.
Avatar billede koxxx Nybegynder
28. april 2001 - 14:16 #4
Nej men er det ikke sjovt at hastigheden faktisk falder, det er jo ikke meningen at man skal kunne se hjemmesider med 56k når man har kabel vel!!
Avatar billede hotpop Novice
28. april 2001 - 14:16 #5
lyder lidt som det kun er ADSL der udtaler sig her...
Men undersøgelse for nylig har faktisk vist at ADSL kunder kun får 1/3 del af hvad de har betalt for!
Avatar billede koxxx Nybegynder
28. april 2001 - 14:18 #6
Så er det vel lige fedt om man så skal åbne en side fra Asbekistan, eller hvor pokker den ligger, det burde da gå hurtigere?? Eller hvad?
Avatar billede koxxx Nybegynder
28. april 2001 - 14:20 #7
Jeg har på fornemmelsen at det er fordi der er så meget L..T på computeren nu, kan det have nogle indflydelse???
Avatar billede perla Nybegynder
28. april 2001 - 14:25 #8
Kabelforbindelser er typiskt en gruppe af mennesker der er sammen om selve forbindelsen til Internettet. Dvs jo flere der bruger forbindelsen jo mindre båndbredde får hver. Afstanden til knudepunktet og kvalitet af linie har også en inflydelse på hastigheden.

Men generelt burde man have en bedre load en et 56KBit modem, men der er ingen garantier, med mindre den endelige forbindelse er dimmentioneret til det rigtige antal brugere.

-Per
Avatar billede egon1 Nybegynder
30. april 2001 - 14:24 #9
Hej!
Er der nogen, der vil forbarme sig over en praktisk begavet modem-bruger, og bidrage med oplysninger til forbedret hastighed ,std tele.dk-modem(56 flex).Alle tips modtages med tak.Har forsøgt med initstrenge(hvilken),Cachemann,ect
men selv med forsøg med diverse \"boostere\" kravler jeg afsted
Med venlig hilsen
Avatar billede jensb Nybegynder
03. maj 2001 - 17:54 #10
Er det generelt på alle sider at hastigheden er så dårlig? Prøv eventuelt nogle hjemmesider der ligger hos TeleDanmark, de er generelt hurtige. Så finder du ud af om det er din forbindelse, eller om du bare har været uheldig med at ramme nogle hjemmesider der ligger på meget langsomme servere.
Avatar billede perla Nybegynder
03. maj 2001 - 18:13 #11
Hej koxxx

Her er en link til ftptest hos TDC
ftp://ftptest1.tele.dk/pub/

-Per
Avatar billede koxxx Nybegynder
03. maj 2001 - 18:16 #12
perla<< Hvad er det meningen jeg skal når jeg er der???
Avatar billede perla Nybegynder
03. maj 2001 - 18:23 #13
Klikke og tage tid, på den nåde kan du finde hastigheden. :-)

Se denne side der beskriver de det (næsten nederst)

http://www.internet.opasia.dk/abonnement/netexpres/tech_spec.html

-Per
Avatar billede mortenka Nybegynder
03. maj 2001 - 18:31 #14
Forklaringen er følgende:

En webside består af mange små elementer - html, grafik, css, scripts, cookies og alt muligt andet skrammel.
Når du åbner en webside skabder computeren en forbindelse til webserveren for hvert element på siden. Det kan blive til ret mange forbindelser pr. webside. Disse forbindelser tager tid at oprette, både hos dig, på nettet og på webserveren. Derudover skal webserveren muligvis behandle siden inden den sendes til dig (asp, php osv). Og din computer skal gemme alle filerne på din harddisk. Jo flere cachede filer du har, jo langsommere kommer dit system til at køre i længden. (Dette skyldes bl.a fragmentering, men det er en anden historie)
Dertil kommer, som du selv sagde, at du har installeret \"alt mulig l*rt\" på dit system, det betyder helt sikkert også noget, både mht. CPU tid, RAM kapacitet og belastning af din harddisk.

Og sidst men ikke mindst: Når man får noget nyt og hurtigt, går der ikke længe, før man føler at det kører lige så langsomt som det gamle!! :)

Alt dette med forbehold for at din internetudbyder er en skovl.
Er det iøvrigt Stofanet? - for de lover, mig bekendt, ikke noget specifikt om hastigheden..