Avatar billede klitberg Nybegynder
31. januar 2006 - 12:09 Der er 2 kommentarer

Problemer med ny computer

Jeg købte for 3 måneder siden en ny computer som jeg samlede af dele købt rundt omkring på nettet. Den består af et MSI bundkort med nVidia chipset, en Pentium 4 660 processor, et GeForce 4 7800GT grafikkort og har derudover en 250 GB SATA hardisk, samt en DVD brænder og et DVD drev (taget fra en gammel Compaq computer).
Da jeg første gang havde fået den samlet satte jeg en af mine harddiske fra min gamle computer i, hvorpå jeg havde alle mine dokumenter osv. Dette kørte fint i en uges tid, men så kom der nogle problemer hvor computeren pludeslig byttede om på drevbogstav og så ikke kunne starte op. Jeg prøvede så at geninstalere computere, uden  det ekstra drev sat til, og så sætte det til bagefter. Dette gav igen hurtigt problemmer og jeg fandt ud af, at hvis jeg tog harddisken fra kunne computeren godt køre, men så snart jeg satte det til igen var der problemer. Jeg har nu prøvet at geninstalere alt endnu engang og denne gang har jeg slet ikke sat den gamle harddisk til. Det har kørt fint i ca. en måned, med undtagelse af at jeg fik virus for 1½ uge siden. Nu er den imidlertid gået i kage igen, og jeg er løbet tør for idér til hvad der kunne være galt.
For lige at beskrive problemet, så sker der det at computeren går i stå når den er ved at loade windows, eller at den under opstart kører noget der hedder noget i retningen af nVidia Pre Boot Execution Envirorment, hvor den siger at der er en media fejl og at jeg skal tjekke kablet. Dette har fået mig til at overveje at det kunne være et problem med harddisken, men da den jo virker fint, bare jeg geninstalerer kan jeg ikke rigtig forstå det.

Er der nogen måde jeg kan finde ud af hvad der er galt?
Avatar billede Slettet bruger
31. januar 2006 - 12:44 #1
Er du sikker på at du ikke fortsat har virus / orme på dyret??
Avatar billede klitberg Nybegynder
31. januar 2006 - 12:58 #2
Kunne selvfølgelig være, men har lige geninstaleret den, så det burde der ikke være. Den kører bagved Windows firewall, samt en router, og har stort set kun kørt World of Warcraft på den siden