Avatar billede planet_orion Nybegynder
30. januar 2006 - 22:54 Der er 12 kommentarer

Vedr. group policy og office pakken.

Hej Alle,

Jeg har et mindre netværk med 30-40 bruger som alle køre med Office XP 2003. Alt i Office pakke gennem som standard i brugerens dokument mappe, som først valg.

Jeg kunne godt tænkte mig at "redirect" denne funktion, så den som første valg peger ud på et fælles drev eks. X:\.

Er dette mulig via group policy? Så det slår i gennem for hele office pakken, både Excel/Access/Power Point osv.?

Hvad gør andre herinde for at løse dette problem, og gøre det lettere for brugerne?

Mvh.

Allan
Avatar billede leif Seniormester
30. januar 2006 - 22:57 #1
Ja, du kan redirecte Userens Documents således at du faktisk træder i kraft i alle programmer.
Avatar billede karser Nybegynder
30. januar 2006 - 22:58 #2
Du kan vælge at redirecte mappen "My Documents" til X drevet istedet!

Så slør det igennem på alle programmer... Også "Ikke Microsoft" programmer!

Dette kan gøres gennem GPO. Under "User Policy" i "Windows Settings" - finder du "Folder Redirection"...

Resten er ret selvforklarende, men sig til hvis du skal bruge mere! ;o)
Avatar billede karser Nybegynder
30. januar 2006 - 22:59 #3
leif >> Check! ;o)
Avatar billede leif Seniormester
30. januar 2006 - 23:01 #4
karser -> Kunne ikke lige huske hvor den lå !
Avatar billede planet_orion Nybegynder
31. januar 2006 - 09:28 #5
Denne GP bruger jeg til at redirect selv dokument mappen ud til serveren. Derved sikre jeg mig at jeg har backup af brugerens dokument mappe, og at de kan arbejde med det offline :) Dette ønsker jeg ikke at lave om på, for det fungerer perfekt, og uden de store konfigurationer og tilretninger.

Har i nogle flere gode ideer, så ser jeg virkelig frem til dem :)
Avatar billede leif Seniormester
31. januar 2006 - 09:31 #6
Ahh ! Du vil have Office til at pege på et Fællesdrev og ikke deres personlige ?
Avatar billede planet_orion Nybegynder
31. januar 2006 - 09:52 #7
Leif, det er nemlig helt præcis det jeg er ude efter :)
Avatar billede screem_brille Novice
31. januar 2006 - 14:40 #8
er 99.7% sikekr på du kan med disse office templates http://download.microsoft.com/download/9/5/f/95f7e000-d7ab-4b86-8a5d-804b124c7a69/Office-2003-SP1-ADMs-OPAs-and-Explain-Text.exe  http://www.microsoft.com/office/orkarchive/2003ddl.htm

De giver dig mulighed for at rette / ændre en pokkers masse med GPO mht office
Avatar billede screem_brille Novice
31. januar 2006 - 14:44 #9
jeps, har lige testet, og man kan under user configuration -> administrative templates -> microsoft office word 2003 -> tools | options -> file location angive et drev ;)
Avatar billede planet_orion Nybegynder
02. marts 2006 - 21:30 #10
Super.... lige hvad jeg skulle bruge!!!

Mvh

Allan
Avatar billede planet_orion Nybegynder
02. marts 2006 - 21:31 #11
t
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 09:34 #12
Brug for mere hjælp ?