Avatar billede oettinger Nybegynder
30. januar 2006 - 21:01 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

TV-IN . V7700 Geforce 2 gts

Jeg har et gammelt Asus V7700 Geforce 2 GTS hvor der er en tv-in port.
Jeg vil nu efter mange år prøve at bruge det.
Det er meningen jeg vil capture tv på min computer. Det kan jeg godt ikke?
Der er en driver på cden der fulgte med kortet. Men det er før XP's tid.
Jeg har prøvet at instalere driveren, og ville så capture i premiere. Men kunne ikke lige finde hvordan. Jeg åbnede da win movie maker ;) , og den fandt da driveren og jeg kan se et par billeder fra tvet men det fryser.
Jeg har prøvet at finde en ny driver uden held, kan du finde noget?
Hvad for et program bør jeg bruge til at capture med?

Kort sagt jeg skal vist bruge en komplet gennemgang ;)

MVH Johan Oettinger
Avatar billede screem_brille Novice
30. januar 2006 - 21:58 #1
jo det kan du godt, men det er ikek jodens bedste kort til det (har selv et et eller andet sted, men opgav at bruge det sa det ikke kan grabbe i mere end 320*240 såvidt jg husker)

Du skal bruge mere end den alm drivere til det kort ;)
Avatar billede oettinger Nybegynder
30. januar 2006 - 22:07 #2
hej screem brille
Den kan capture i max 720*576. Jeg fandt et program "asus live". Det kan vise billedet uden at fryse. Men jeg kan ikke få det til at capture den går ligesom i stå. Billedet hopper også.
Hvad er det for nogle drivere?
Det må da være et driver problem?
kan du huske hvor du fandt dem? og kan du finde dem nu?
Avatar billede screem_brille Novice
30. januar 2006 - 22:11 #3
du skal også installere http://www.nvidia.com/object/wdm_geforce2-fx_2.26.html (vælg den uden tv hvis du kun har vivo)

mener den skal installeres før selve grafikkort driveren
Avatar billede oettinger Nybegynder
30. januar 2006 - 22:14 #4
hvad er vivo? ;)
Avatar billede oettinger Nybegynder
30. januar 2006 - 22:15 #5
ah det står der jo .. doh. .
Avatar billede screem_brille Novice
30. januar 2006 - 22:15 #6
vivo står for : Video In - Video Out og bentyttes om de kort der både har en video ingang og video udgang (som du jo nok havde gættet ;) )
Avatar billede oettinger Nybegynder
30. januar 2006 - 22:32 #7
Jeg prøvede at instalere det du foreslog. med det lykkedes ikke rigtigt.
Den ville ikke rigtig kendes ved den. sagede noget med at der opstod et problem.
Hvis jeg prøver at fjerne skærmkort driveren (som xp selv har instaleret) vil den ha at jeg genstarter og derefter instalere den driveren selv igen?
hvad skal jeg gøre?
Avatar billede screem_brille Novice
30. januar 2006 - 22:34 #8
du skal installerer nvidea driver bagefter windows driver understøtter ikke de funktioner ordenligt
Avatar billede oettinger Nybegynder
30. januar 2006 - 22:43 #9
den du sagde?
når jeg prøver at instalere driveren siger den "hardwaren kan ikke startes" "fejlkode 10"

Er det en anden driver jeg skal instalere først?
Avatar billede screem_brille Novice
30. januar 2006 - 22:45 #10
ja du skal installere den normale driver til geforce serien bagefter (som du også henter fra nvidea)
Avatar billede oettinger Nybegynder
30. januar 2006 - 22:50 #11
er det sådan noget som den her?
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.98.html
Avatar billede screem_brille Novice
30. januar 2006 - 22:51 #12
lige præcis
Avatar billede oettinger Nybegynder
30. januar 2006 - 22:56 #13
den siger "bla bla kunne ikke finde en passen driver til hardwaren og instalationen på derfor lukkes" noget i den stil.
Avatar billede screem_brille Novice
30. januar 2006 - 23:08 #14
oploader de fielr der skal bruges senere, har lige en skilt bærbar foran mig :/
Avatar billede oettinger Nybegynder
30. januar 2006 - 23:18 #15
ah cool.
Det kunne være mega fedt hvis vi kan få det til at virke!

Jeg vil dog snart smutte i seng. men jeg kan komme på igen ved 9 tiden i morgen!

hvor oploader du dem til ?
Avatar billede oettinger Nybegynder
06. februar 2006 - 18:05 #16
hej Screem brille.
har du fundet driverne?
Det ku være rigtig cool

mvh Johan Oettinger
Avatar billede oettinger Nybegynder
06. februar 2006 - 21:43 #18
Jeg tror der er et eller andet jeg ikke kan finde ud af.
Jeg kører 1eren og den sletter noget og instalere noget andet og jeg genstarter.
Jeg kører 2eren og den siger at der er ingen driver der passer til mit hardware, og programmet må lukke.

hvad gør jeg forkert?
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 09:34 #19
Brug for mere hjælp ?