Avatar billede znuggle.com Nybegynder
30. januar 2006 - 14:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Send fax via ASP-script

Hej eksperter,

Jeg er i gang med et system, hvor det er nødvendigt at kunne sende en fax via et ASP-script. Er det muligt at kunne lave dette?

Jeg har en server med de fleste almindelige ASP-komponenter installeret, heriblandt JMail.

Jeg håber, der er nogen derude, der kender til en løsning.

Med venlig hilsen,
Sebastian Kraaijenzank
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. januar 2006 - 15:04 #1
Du kan gøre det på flere måder..

1. finde et firma der kan tage en email og faxe for dig...
2. Der findes en komponent der kan kommunikere med comporten på http://www.activexperts.dk/, denne kræver så du har et fax-modem...

3. det er at scripte til windows fax service på den server du har... der skal du nok kigge på wsh-scriptet...
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
30. januar 2006 - 16:42 #2
Okay, det hjalp mig ikke meget, men jeg prøver lige at spørge min webhost.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. januar 2006 - 16:47 #3
hvis du ligger hos en webhost er løsning et vejen for dig... Du skal så bare finde et firma der kan klare
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
30. januar 2006 - 16:55 #4
Har du nogle anbefalinger der?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
30. januar 2006 - 17:04 #5
Ikke rigtig, men en hurtig søgning på nettet gav da lidt..

http://www.google.dk/search?hl=da&q=email+to+fax&btnG=Søg&meta=cr%3DcountryDK
Avatar billede ahjdp1 Nybegynder
03. februar 2006 - 00:34 #6
Jeg bruger Email-to-Fax fra Gnetx og den funggerer upåklageligt. Den funggerer ved at man sender en e-mail til en bestemt adresse, dette kunne du jo gøre ved fx. at lave et jmail-script - dette gør jeg ved afsendelse af ordrer fra en internetbutik

http://www.gnetx.com/openpage.cgi?page=email_to_fax_info&kat=8&lang=us
Avatar billede znuggle.com Nybegynder
22. februar 2007 - 12:23 #7
:-)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
22. februar 2007 - 12:40 #8
Hvad fandt du ud af..