Avatar billede maxiboy25 Nybegynder
30. januar 2006 - 13:48 Der er 12 kommentarer

Afindstalering af Norton Internet Security 2005

Da jeg for tre måneder siden købte en ny bærbar pc, var der forinstalleret Norton internet Securityom 3 måneders prøveversion. Denne er nu udløbbet og jeg har valgt at bruge et andet andet gratis antivirus program.
Det nye program kræver selvfølgelige at Norton skal afinstelleres hvilket jo heller ikke burde være noget proplem, men, men……
Hvis man følger Norton egne anvisninger fra deres brugermanual , som siger man fra windows kontrolpanel skal åbne programmet ”Tilføj eller fjern programmer” og derefter vælge Norton Internet Security fra listen over installerede programmer.
Men det store problem er bare at programmet ikke vises på listen over indstallerede programer (som det eneste, alle de andre programmer der ligger på min pc, kan ses !!)
HVAD gør jeg så ????
Jeg har været indet firmaet hjemeside for at lede efter råd uden held, deres side er komplet umulig at navigere rund påt, de skriver bl.a. også at man gerne må skrive til dem, hvis man har et problem….de glemmer bare at skrive en mailadresse !!!
Da der ikke fulgte instsalations cd med , kan jeg heller ikke bruge denne til afinstallering.

Er der nogen der kan hjælpe, jeg nægter simpelthen at købe Norton efter have fundet ud af hvor svært de har gjort for deres brugere at slippe af med igen.

Så please hjælp …og  meget gerne en simpel løsning, da jeg ikke er code eller tekniknørd *sss*

På forhånd tak *ss*
Avatar billede geforce3 Praktikant
30. januar 2006 - 13:54 #4
Til internet security hedder den SymNRT
Avatar billede screem_brille Novice
30. januar 2006 - 13:56 #5
geforce3 du har ret ;)
Avatar billede arlet Juniormester
30. januar 2006 - 13:56 #6
Det var Rnav til om med 2003 derefter SymNRT

Så geforce3 har fat i det rigtige..

Nogle gange skal vi også i regedit for at få den fjernet helt, men SymNRT plejer at virke..
Avatar billede arlet Juniormester
30. januar 2006 - 13:58 #7
Derefter kan du hente Avast antivirusprogram..

Avast virusscanner er freeware, men har mange ting bla. autoupdate, realtimescanning og mailscanning. Derudover en rigtig god support. Dette Antivirus prg. er på fuld højde med dem man køber, hvad angår effektivitet.
Så absolut "meget for pengene"

Jeg bruger selv Avast og jeg har ikke fortrudt at jeg smed norton ud..
Avatar billede maxiboy25 Nybegynder
30. januar 2006 - 14:43 #8
Tak for de hurtige råd...der er kun en af de første tre link der virker, det første:

Removing Norton AntiVirus 2003 or earlier by using the Rnav2003.exe removal utility when Add/Remove programs fails

Men jeg har version 2005....

Hvor finder jeg SymNRT...er det et program eller hvad ?? (unskyld min tekniuske uvidenhed !)
Avatar billede -kp- Nybegynder
30. januar 2006 - 15:13 #9
geforce3's link er det rigtige, scroll ned til symNRT.exe og download den.
Avatar billede nva Praktikant
30. januar 2006 - 15:26 #10
Hvis du som jeg får 'siden kan ikke vises' skal du bare opdatere siden (F5).
Avatar billede maxiboy25 Nybegynder
30. januar 2006 - 15:51 #11
Tak alle sammen jeg vender tilbag med point når jeg har set hvad der virker
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 09:32 #12
Brug for mere hjælp ?