Avatar billede frantzen Nybegynder
29. januar 2006 - 22:44 Der er 9 kommentarer

Glemt kodeord og mn HHD er låst på min Bærbar

Hej jeg har en Compaq T23 hvor HHD er brændt af kom i tanke om jeg havde en ekstra HHD liggende i Kælder men den spørg efter kode ord inden jeg kan gå ind i bios opsætning, kan gpdt gå der ind hvis jeg tager HHD ud, hva gør jeg for at komme forbi det kode ord
Avatar billede jpal Nybegynder
29. januar 2006 - 23:15 #1
Jeg kan ikke garantere at det virker, men hvis du er lidt fiks på fingerne kan du evt. skille maskinen lidt ad og prøve at finde batteriet på bundkortet, lad det blive ude i noget tid og så prøv igen. jeg kan ikke love det virker for dig, men det har gjort det for mig tidliger..  Held og lykke..
Avatar billede frantzen Nybegynder
29. januar 2006 - 23:24 #2
jeg prøver og tak
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. januar 2006 - 07:13 #3
Bios batteriet har formentligt ikke noget at gøre med det, når "fejlen" kun opstår med den harddisk i.

Hvor gammel er maskinen? Compaq havde i mange år BIOS liggende på en speciel partion på harddisken. Hvis dette er tilfældet montere du disken i en anden maskine og køre Fdisk på den. Det sletter alt.
Avatar billede huset Praktikant
30. januar 2006 - 08:12 #4
http://laptopworld.dk/index.php?id=239

Det kan du IKKE fjerne selv. Læs min artikel på link
Avatar billede mrrius Nybegynder
31. januar 2006 - 01:27 #5
Passwords, på bærbare harddiske , kan du ikke bare lige fjerne. Det er en af de geniale ting , som fabrikanterne har lavet for at undgå at folk køber tyvegods.
Samlige større chips i computere (bærbare specielt) har en s/nr brændt ind i chips, og den kan ses med software. Sådan har det været i over 3 år nu hvid ikke nærmere 5 år...
Hvis det kun er harddisken , så bliver du nok nød til at køe en ny harddisk
Avatar billede huset Praktikant
31. januar 2006 - 08:04 #6
Mrrius læs mit link inden du smider løse svar!
Avatar billede huset Praktikant
01. februar 2006 - 08:44 #7
Har opretter mere brug for support eller kan tråden lukkes?
Avatar billede huset Praktikant
12. februar 2006 - 11:34 #8
fik du svar nok?
Avatar billede huset Praktikant
05. marts 2006 - 07:45 #9
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!