Avatar billede moldtech Nybegynder
29. januar 2006 - 10:16 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

HJÆLP vedr. en mærkelig virus.

jeg ahr fået en virus der bevirker at der nede i proceslinien popper en lille dialogboks op, som meddeler "your computer is infected"  Dangerous infection was detected on your PC osv. og derefter en hel masse om malwareprotection.aresoft.com

når man aktiverer popuppen, henvises mantil en side der hedder
nospyw

Jeg har installeret en original version af et antivirusprogram (NOD 32 fra ESET), og jeg har prøvet med en original version af NORTON, begge programmer finder godt nok en masse treats, men når der genstartes er problemet der igen.

i sidste uge prøvede vi v.h.a. hijack this, og en venlig mand (kalp) hjalp mig med min logfil, men nu er den der igen, kan vi gøre et forsøg igen.
Avatar billede arlet Juniormester
29. januar 2006 - 10:29 #1
Ja, kom med en ny hijackthis:
www.arlet.dk/hjt.htm
Avatar billede moldtech Nybegynder
29. januar 2006 - 10:36 #2
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:28:27, on 29-01-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Eset\nod32krn.exe
C:\WINDOWS\system32\nvctrl.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Eset\nod32kui.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\WINDOWS\System32\wltrysvc.exe
C:\WINDOWS\System32\bcmwltry.exe
C:\Programmer\CASIO\Photo Loader\Plauto.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Ejvind\Skrivebord\Ny mappe\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.ni.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: HomepageBHO - {4da4616d-7e6e-4fd9-a2d5-b6c535733e22} - C:\WINDOWS\system32\hp84BA.tmp
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Programmer\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb08.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DeviceDiscovery] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Photo Loader supervisory.lnk = C:\Programmer\CASIO\Photo Loader\Plauto.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Unknown owner - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset  - C:\Programmer\Eset\nod32krn.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: WLTRYSVC - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\wltrysvc.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
29. januar 2006 - 10:40 #3
Jeg løb lige den gamle log igennem, der er ingen spor af Smitfraud, så du har fået en ny infektion.
Husk lige at lukke det andet spørgsmål, så Kalp kan få sine point.
http://www.eksperten.dk/spm/681665
Avatar billede arlet Juniormester
29. januar 2006 - 10:43 #4
Hent og dobbeltklik på smitRem.exe
http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1
Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

Hent Crap Cleaner: http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
øverst til højre trykker du >>download latest version<<
Installer programmet, men lad vær med at køre det endnu!
Husk at vælge dansk ved installationen.

Hent Ewido: http://www.ewido.net/en/download/
Klik på Download now. Installer og kør Ewido. Opdater straks efter installationen programmet, (men lad være med at scanne endnu).

-----

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)

-----

Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

Nu skal du køre CCleaner, som du hentede tidligere.
Tryk så på "Renser" i menuen i venstre side.
Under windows fanebladet skal du fjerne hakket i cookies
Nu skal du trykke på knappen "Kør Cleaner" - det gør du mindst 2 gange.
Tryk så på "Problemer" i menuen i venstre side.
Nu skal du trykke på knappen "Skan efter problemer" og efter at den er færdig med skanne på "Udbedre valgte problemer.." Sig ja til at gemme en backup og tryk dernæst på "Udbedre alle valgte problemer" - det gør du mindst 2 gange.
Luk programmet.

Kør nu en fuld scanning med Ewido. Når den er færdig trykker du save report og gemmer rapporten.

Genstart almindeligt, kør et scan med Panda:
http://www.arlet.dk/panda.htm

Klik på Start->Kontrolpanel->Skærm->Skrivebord->Tilpas Skrivebordet->Web fjern flueben i Security Info og View my Active desktop as a web page (Det er ikke sikkert det eksisterer).

Genstart og kom med en frisk Hijackthislog, samt loggen fra Ewido. Find smitfiles.txt via Start/Søg. Kopier også denne log ind.
Avatar billede gramil Novice
29. januar 2006 - 10:47 #5
Var det ikke en god idé også at slå automatisk systemgendannelse fra?
Avatar billede arlet Juniormester
29. januar 2006 - 10:56 #6
gramil -> Nej, det ville det ikke..

Hvis der skulle ske noget, når vi fjerner infektionen, så har vi noget at vende tilbage til(det har vi ikke hvis vi slår systemgendannelsen fra)

Når vi er helt færdige og alt fungerer, så nulstiller vi systemgendannelsen..
Avatar billede gramil Novice
29. januar 2006 - 11:18 #7
Okay... så lærte jeg lidt i dag! :-)
Avatar billede moldtech Nybegynder
29. januar 2006 - 11:24 #8
jeg er i gang med at scanne med ewido, og vender tilbage med de ønskede data når den er færdig OK?

Jeg har foretaget de scanninger med de anbefalede programmer, og dette er den sidste, men det tager lidt lang tid
Avatar billede moldtech Nybegynder
29. januar 2006 - 12:35 #9
---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            12:14:11, 29-01-2006
+ Rapport-Checksum:        73574714

+ Scanningsresultat:
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\explorer\\NoActiveDesktopChanges -> Trojan.Small : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Ejvind\Cookies\ejvind@adtech[2].txt -> Spyware.Cookie.Adtech : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Ejvind\Cookies\ejvind@mediaplex[1].txt -> Spyware.Cookie.Mediaplex : Renset med backup
    C:\Documents and Settings\Ejvind\Menuen Start.rar/Menuen Start\Programmer\Start\DLHelperEXE.exe -> Spyware.Thumper : Renset med backup
    C:\RECYCLER\NPROTECT\00009644.URL -> Adware.SpywareStrike : Renset med backup
    C:\RECYCLER\NPROTECT\00009703.URL -> Adware.SpywareStrike : Renset med backup
    C:\RECYCLER\NPROTECT\00010400.URL -> Adware.SpywareStrike : Renset med backup

::Rapport slut

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 12:28:15, on 29-01-2006

Så skulle de være der
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Eset\nod32krn.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\wltrysvc.exe
C:\WINDOWS\System32\bcmwltry.exe
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Eset\nod32kui.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd.exe
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\CASIO\Photo Loader\Plauto.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Ejvind\Skrivebord\Ny mappe\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.ni.dk/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Programmer\Eset\nod32kui.exe" /WAITSERVICE
O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Programmer\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb08.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DeviceDiscovery] C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Photo Loader supervisory.lnk = C:\Programmer\CASIO\Photo Loader\Plauto.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://C:\Programmer\Google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Programmer\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Unknown owner - C:\Programmer\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Intel NCS NetService (NetSvc) - Intel(R) Corporation - C:\Programmer\Intel\NCS\Sync\NetSvc.exe
O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset  - C:\Programmer\Eset\nod32krn.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Programmer\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: WLTRYSVC - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\wltrysvc.exe
Avatar billede moldtech Nybegynder
29. januar 2006 - 17:01 #10
har du ikke fået det du skulle have arlet ???
Avatar billede arlet Juniormester
29. januar 2006 - 17:12 #11
Jo, du mangler godt nok smitfiles.txt fra smitrem, men jeg kan se at den har fjernet din infektion, så du er atter ren igen..

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i dine systemgendannelses filerne.
Deaktiver systemgendannelse ( http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm ) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Generel oprydning: http://www.arlet.dk/oprydning.htm

(meget vigtigt, så det ikke sker igen)
For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan se her : www.arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede moldtech Nybegynder
29. januar 2006 - 17:26 #12
tusind tak du har ærligt fortjent dine point, jeg har desuden tilføjet din hjemmeside som foretrukken.
Avatar billede arlet Juniormester
01. februar 2006 - 11:53 #13
Du skal lige huske at marker mit navn i boksen til venstre og trykke accepter.

Fortsat god dag
Avatar billede moldtech Nybegynder
12. februar 2006 - 19:17 #14
undskyld jeg fik ikke markeret navnet, men har nu gjort det.