Avatar billede damm_ Nybegynder
28. januar 2006 - 20:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

usb på chieftec blue dragon

Jeg har lige fået nyt motherboard fra asus a7n8x-xe hvor der er fire usb porte bagpå og to gange ni pins på boardet hvor man kan tilslutte usb fra fronten.
Spørgsmålet er så: Jeg har så på mit kabinet 2 usb og en firewire i fronten. Firewire er ligegyldigt for det understøtter mit board ikke, men hvordan skal man korrekt tilslutte de ni små pins som kommer fra fronten af kabinettet til motherboardet? Jeg havde dem tilsluttet på mit gamle board men har mistanke om at de var tilsluttet forkert hvilket kunne være grunden til at mit chipset røg.
Farverne på ledningerne fra fronten af kabinettet er som følger: Rød, orange, gul, hvid, grå, sort, grøn, sort, og en med to ledninger i stik blå+sort.
Avatar billede damm_ Nybegynder
28. januar 2006 - 20:34 #1
Jeg har nærlæst begge manualer til henholdsvis kabinet og motherboard men det er rimeligt tvetydigt da chieftec beskriver et setup med pins hvor der mangler en pin nr. to fra højre i bunden og på motherboardet manler der en pin øverst til højre... Derfor
Avatar billede egr_sli Nybegynder
28. januar 2006 - 20:35 #2
kig i din manual til dit motherboard.
Der burde det stå hvor hvilke pins skal være
Avatar billede egr_sli Nybegynder
28. januar 2006 - 20:36 #3
så ik lige din kommentar, - 1 minut for sent ;D
Avatar billede damm_ Nybegynder
28. januar 2006 - 22:03 #4
i orden *gg*
Avatar billede damm_ Nybegynder
29. januar 2006 - 13:39 #5
Ok så spørger jeg på en anden måde: Er der nogen der ved hvilke usb pins der skal tilsluttes hvor på et asus motherboard?
Avatar billede damm_ Nybegynder
03. februar 2006 - 02:06 #6
Hmm ingen der er kyndige eller tør komme med et bud.
Fortåeligt nok da dette er rimeligt prekært.
Jeg vælger derfor ikke at tilslutte usb fra mit mobo til fronten af mit kabinet, før jeg er 100 % sikker.
Derfor lukker jeg tråden...
Avatar billede arne_v Ekspert
03. februar 2006 - 02:16 #7
Jeg har et blue dragon med 2 USB + 1 FW ekstra front panel og et Asus MB hvor
USB portene virker.

Men den er pakket ned og jeg kan foerst komme til den om en maaned.

Men hvis ikke du har faaet det loest om en maaned, saa drop en note her, saa
kigger jeg.
Avatar billede damm_ Nybegynder
04. februar 2006 - 19:18 #8
Det er ikke fordi jeg ikke kan få det til at virke, det er mere det om de sidste tre sort/blå og brun sidder rigtigt så jeg ikke skodder dette bundkort også. Det forrige bundkort kørte fint i 3 år - jeg brugte ikke usb før august sidste år.
Derefter kom genstarterne engang i slutningen af november.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. februar 2006 - 22:00 #9
jeg har brugt USB i 9 maaneder - ingen genstart
Avatar billede damm_ Nybegynder
05. februar 2006 - 23:59 #10
Ok så! Kom endelig med detaljer når du kommer så langt så. ;-)