Avatar billede _eksperten_ Nybegynder
28. januar 2006 - 12:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

IE Bug ved resizing

Problemet er at de tre billeder ikke står helt henne til højre, når vinduet resizes. Problemet er der kun i IE, virker fint i FF.

http://kingsize.1go.dk/klip/?side=nyheder

Har kigget lidt på de forskellige css hacks, men jeg kan ikke finde nogen fix til netop dette problem.
Avatar billede stich Nybegynder
28. januar 2006 - 13:05 #1
Altså, problemet er at billederne bliver ved med at følge med browserens viewport? Du kan positionere dem i stedet for at floate dem.
Avatar billede _eksperten_ Nybegynder
28. januar 2006 - 13:18 #2
Det er ikke hvad jeg leder efter. Det jeg leder efter er et hack til IE, som jeg har overset, eller en løsning på problemet med javascript.
Avatar billede stich Nybegynder
28. januar 2006 - 13:28 #3
Dvs. en grim løsning, fremfor blot at skifte til en metode der fungerer fint crossbrowser?! Okay, suit yourself.
Avatar billede _eksperten_ Nybegynder
28. januar 2006 - 16:54 #4
Jeg har prøvet mig frem med position:absolute og left: 900px.. Men det ødelægger alt andet på siden, ved resize. Så det betyder vel at jeg er nødsaget til at bygge hele siden op på en anderledes måde, bare for at kunne bruge absolut positionering. Det er jeg ikke helt hooked på.. :)
Avatar billede stich Nybegynder
28. januar 2006 - 17:14 #5
For at få samme opførsel som der er på nuværende tidspunkt i FF, burde det vel også være fx "position:absolute; right:10px;", og så en varierende top-value på de 3 billeder!? Så synes jeg umiddelbart det giver nogenlunde samme opførsel i de to - ihf. så det ud til det, da jeg forsøgte det i 'livetime redigering'.
Men hvad er det præcis der bliver ødelagt når du forsøger med left:900px? Det er klart at det næppe vil fungere særligt godt i helt små opløsninger (400-600 måske), men siden er vel også nærmere lavet til at skulle ses i >= 1024?
Avatar billede _eksperten_ Nybegynder
01. februar 2006 - 19:55 #6
Din løsning ved brug af absolut positionering er nu meget god. Gi'r du mig lige et svar?
Avatar billede stich Nybegynder
03. februar 2006 - 21:29 #7
Udmærket!
Yep, here goes.