Avatar billede stinkfoot Nybegynder
27. januar 2006 - 18:50 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

HiJackLog check?

hej e´s

er der en der vil give et øje på min Log :0)

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\TPSrv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\PROGRA~1\Iomega\System32\AppServices.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\PavFnSvr.exe
C:\Program Files\Common Files\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\pavsrv51.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\AntiSpam\pskmssvc.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\AVENGINE.EXE
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\FIREWALL\PNMSRV.EXE
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\PsImSvc.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\PmProxy.exe
C:\WINDOWS\system32\00THotkey.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\APVXDWIN.EXE
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\SRVLOAD.EXE
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\WebProxy.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\avciman.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\psimreal.exe
C:\Documents and Settings\Mobi\Desktop\scan\HijackThis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: QUICKfind BHO Object - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - C:\PROGRA~1\TEXTware\QUICKF~1\PlugIns\IEHelp.dll
O2 - BHO: FlashFXP Helper for Internet Explorer - {E5A1691B-D188-4419-AD02-90002030B8EE} - C:\PROGRA~1\FlashFXP\IEFlash.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PmProxy] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\PmProxy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [00THotkey] C:\WINDOWS\system32\00THotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [000StTHK] 000StTHK.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [SCANINICIO] "C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\Inicio.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - %windir%\bdoscandel.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner v8 - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - %windir%\bdoscandel.exe (file missing)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {402EE96E-2CE8-482D-ADA5-CECEEA07E16D} (TurnTool Scene) - http://www.turntool.com/ViewerInstall.exe
O16 - DPF: {556DDE35-E955-11D0-A707-000000521957} - http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe
O16 - DPF: {5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499} (BDSCANONLINE Control) - http://download.bitdefender.com/resources/scan8/oscan8.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1120227142374
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {BB21F850-63F4-4EC9-BF9D-565BD30C9AE9} (ASquaredScanForm Element) - http://www.windowsecurity.com/trojanscan/axscan.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Iomega App Services - Iomega Corporation - C:\PROGRA~1\Iomega\System32\AppServices.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Macromedia - C:\Program Files\Common Files\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\PavFnSvr.exe
O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda Software - C:\Program Files\Common Files\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\pavsrv51.exe
O23 - Service: Panda Antispam Engine (pmshellsrv) - PANDA SOFTWARE - C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\AntiSpam\pskmssvc.exe
O23 - Service: Panda Network Manager (PNMSRV) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\FIREWALL\PNMSRV.EXE
O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Software Internacional - C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\PsImSvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Panda TPSrv (TPSrv) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\TPSrv.exe
Avatar billede fazli Nybegynder
27. januar 2006 - 21:03 #1
Er det bare mig der er blind eller er den log ren? ;D...

Jeg synes den ser ren.. Oplever du et problem?

Kør lige en skanning med mwaw.. :D ellers er du CLEAN! ;D

Download og gem denne scanner på skrivebordet. Du skal ikke aktivere det endnu.
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Klik på den fil du har hentet: mwav.exe og programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Klik på scan.
Tip: du skal ikke klikke på Add to Startup folders så scannes din maskine hver gang du starter Windows op.
Denne scanning kan godt tage et par timer alt efter hvor meget du har liggende på din computer.
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
28. januar 2006 - 16:53 #2
jeg har netop instaleret Panda internet security2006 og scannet, loggen er efter scan.

nej jeg har egentligt ingen problemer, ikke andet end at virus scanning med Norton (som jeg brugte før, stoppede ved den samme fil og frøs (en zippet flash .fla fil, så jeg slettede zippen og scannede med panda uden problemer.

anyway, jeg henter og scanner med mwav.tingen og kaster en ny hijack log...
det ville sgu være rart hvis den var ren :-)
Avatar billede fazli Nybegynder
28. januar 2006 - 17:02 #3
ja.. :D det tror jeg også den er.. :D
Avatar billede fazli Nybegynder
28. januar 2006 - 17:52 #4
var du så ren?
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
29. januar 2006 - 08:18 #5
computeren lukker konsekvent ned ca 40% henne i scanning med MWAV
men scanner hele vejen igennem med Panda ???
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
29. januar 2006 - 08:20 #6
lukker ned = altså ikke lukker window men slukker alt på 1 sek. = sort skærm.
ellers opfører maskinen sig fint-..
Avatar billede fazli Nybegynder
29. januar 2006 - 09:08 #7
OK.. men så er det fint nok med en skanning med Panda.. :D
Avatar billede fazli Nybegynder
29. januar 2006 - 12:06 #8
fandt den noget? ;D
Avatar billede fazli Nybegynder
31. januar 2006 - 17:28 #9
Okay. jeg ved ikke hvorfor MWAW crasher.. men DR.WEB burde klare jobbet.. :D

Hent denne scanner.

ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/cureit/drweb-cureit.exe

http://fromsej.dk/Vejledninger/html/drweb.html <-- Vejledning.. :D

Genstart i fejlsikret(tryk <F8> ved opstart).
Dobbeltklik på drweb-cureit.exe, den vil køre en expressscan, det siger du ja til.
Når den skriver Done nederst til venstre, skal du klikke på Options->Change settings.
Skift til fanebladet Scan, fjern fluebenet ved Heuristic analysis.
Skift til fanebladet Actions, her skal alle punkter under Malware sættes til Rename.
Klik så på det eller de drev du vil have scannet, der kommer en rød prik for at vise det/de er valgt.

Klik så på den grønne pil ovre til højre på siden, så starter scanningen.
Første gang Dr.Web finder noget, klik "Yes to All", så fjerner den hvad den finder.
Klik så på Start->Søg, find filen drweb32w.log kopier det nederste af teksten herind, startende med:
Scan statistics.

Kopier loggen ind.. :D
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
31. januar 2006 - 17:43 #10
super thanks, jeg scanner i morgen tidligt og smider en Log

:-)
Avatar billede fazli Nybegynder
31. januar 2006 - 18:54 #11
okay det lyder godt.. så skal jeg nok tjekke efter skole.. :D
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
01. februar 2006 - 08:19 #12
det var tilgengæld mindre godt, Dr.Web lukker ned på nøjagtig samme måde som MWAW gør, altså må det være rimeligt sandsynligt at der er et eller andet som lukker maskinen ned når antivirusen forsøger at tilgå filen(erne). jeg kan også se at der ind i mellem er opdateringsfejl i Panda (kune tyde på at noget forhindrer Panda i at opdatere bestemte ting)

jeg har "afvist" svaret, ikke fordi jeg afviser din assistance ...men i håb om at andre evt. vil komme med et bud, og et grønt flag øger jo sandsynligheden for dette...håber det er OK med dig ;-)
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
01. februar 2006 - 08:21 #13
min disc er delt i C/ og D/
jeg kan uden problemer scanne D, men Ikke C-drevet, altså må der ligge noget på C/
Avatar billede fazli Nybegynder
01. februar 2006 - 15:20 #14
det er helt ok... måske kan en ny HJT log hjælpe.. :D
Avatar billede nva Praktikant
01. februar 2006 - 15:31 #15
Scanner du i fejlsikker tilstand ellers prøv det.
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
01. februar 2006 - 18:07 #16
ja scanner i safemode uden networking eller noget

laver lige en Log..
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
01. februar 2006 - 18:08 #17
Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\TPSrv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\PROGRA~1\Iomega\System32\AppServices.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\PavFnSvr.exe
C:\Program Files\Common Files\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\pavsrv51.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\AVENGINE.EXE
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\AntiSpam\pskmssvc.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\FIREWALL\PNMSRV.EXE
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\PsImSvc.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\PmProxy.exe
C:\WINDOWS\system32\00THotkey.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\APVXDWIN.EXE
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\SRVLOAD.EXE
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\WebProxy.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Mobi\Desktop\scan\HijackThis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: QUICKfind BHO Object - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - C:\PROGRA~1\TEXTware\QUICKF~1\PlugIns\IEHelp.dll
O2 - BHO: FlashFXP Helper for Internet Explorer - {E5A1691B-D188-4419-AD02-90002030B8EE} - C:\PROGRA~1\FlashFXP\IEFlash.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PmProxy] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\PmProxy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [00THotkey] C:\WINDOWS\system32\00THotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [000StTHK] 000StTHK.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [SCANINICIO] "C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\Inicio.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - %windir%\bdoscandel.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner v8 - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - %windir%\bdoscandel.exe (file missing)
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {402EE96E-2CE8-482D-ADA5-CECEEA07E16D} (TurnTool Scene) - http://www.turntool.com/ViewerInstall.exe
O16 - DPF: {556DDE35-E955-11D0-A707-000000521957} - http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe
O16 - DPF: {5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499} (BDSCANONLINE Control) - http://download.bitdefender.com/resources/scan8/oscan8.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1120227142374
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {BB21F850-63F4-4EC9-BF9D-565BD30C9AE9} (ASquaredScanForm Element) - http://www.windowsecurity.com/trojanscan/axscan.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Iomega App Services - Iomega Corporation - C:\PROGRA~1\Iomega\System32\AppServices.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Macromedia - C:\Program Files\Common Files\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\PavFnSvr.exe
O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda Software - C:\Program Files\Common Files\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\pavsrv51.exe
O23 - Service: Panda Antispam Engine (pmshellsrv) - PANDA SOFTWARE - C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\AntiSpam\pskmssvc.exe
O23 - Service: Panda Network Manager (PNMSRV) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\FIREWALL\PNMSRV.EXE
O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Software Internacional - C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\PsImSvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Panda TPSrv (TPSrv) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\TPSrv.exe
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
02. februar 2006 - 07:58 #18
jeg har i øvrigt denne "pixel" virus som ingen scannere åbenbart kan se
men "amiga popup winduet" dukker op  med jævne mellemrum:
http://www.f-secure.com/v-descs/meditate.shtml
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
02. februar 2006 - 08:00 #19
så "ren" det kan kan den ikke være ;-)
en Pixelvirus og 2 af de mest brugte scannere der crasher midt i scanning, det tegner sgu ikke godt. :-/
Avatar billede nva Praktikant
02. februar 2006 - 08:09 #20
Du kan jo prøve en online virus-scanning med fx. Micro Trend Housecall eller en af de andre som du finder her http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm - blad ned til 'virusscanning.
Avatar billede fazli Nybegynder
02. februar 2006 - 17:57 #21
Åbn HIjackThis og fix denne linie (den er harmløs at fjerne og det kan være den som skaber skannings problemerne):

O9 - Extra button: (no name) - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - %windir%\bdoscandel.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Uninstall BitDefender Online Scanner v8 - {85d1f590-48f4-11d9-9669-0800200c9a66} - %windir%\bdoscandel.exe (file missing)

genstart

hent spybot, installer og kør en skanning slet hvad den finder:
http://www.safer-networking.org/dk/mirrors/index.html

Kopier loggen fra spybot herind.. efter du har lagt loggen ind så kør en skanning med DR.WEB fra normal tilstand.. ;D
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
03. februar 2006 - 07:31 #22
Ok, jeg forsøte at scanne med et par af de forskellige online scannere (housecall og så weiter), alle crashede midt i scanning.

så jeg begyndte at scanne med mwaw og dr.web 1 folder ad gangen, og mener ved udelukkelsesmetoden at have fundet frem til at det er i mappen "cashedll" det går galt... jeg prøver lige det hele een gang til Efter jeg har fjernet de 2 linjer i HJT og forsøgt spybot-tingen...

tak for hjeælpen so far :-))
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
03. februar 2006 - 08:44 #23
spybot sagde "congrats, no threats were fund.

her er den nyeste HJT log:

Logfile of HijackThis v1.99.1
NYEST.

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\TPSrv.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\PROGRA~1\Iomega\System32\AppServices.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\PavFnSvr.exe
C:\Program Files\Common Files\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\pavsrv51.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\AVENGINE.EXE
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\AntiSpam\pskmssvc.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\FIREWALL\PNMSRV.EXE
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\PsImSvc.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\PmProxy.exe
C:\WINDOWS\system32\00THotkey.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\APVXDWIN.EXE
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\SRVLOAD.EXE
C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\WebProxy.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Mobi\Desktop\scan\HijackThis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: QUICKfind BHO Object - {C08DF07A-3E49-4E25-9AB0-D3882835F153} - C:\PROGRA~1\TEXTware\QUICKF~1\PlugIns\IEHelp.dll
O2 - BHO: FlashFXP Helper for Internet Explorer - {E5A1691B-D188-4419-AD02-90002030B8EE} - C:\PROGRA~1\FlashFXP\IEFlash.dll
O4 - HKLM\..\Run: [IMJPMIG8.1] "C:\WINDOWS\IME\imjp8_1\IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002ASync] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /SYNC
O4 - HKLM\..\Run: [PHIME2002A] C:\WINDOWS\system32\IME\TINTLGNT\TINTSETP.EXE /IMEName
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PmProxy] C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\PmProxy.exe
O4 - HKLM\..\Run: [00THotkey] C:\WINDOWS\system32\00THotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [000StTHK] 000StTHK.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [SCANINICIO] "C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\Inicio.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O16 - DPF: {402EE96E-2CE8-482D-ADA5-CECEEA07E16D} (TurnTool Scene) - http://www.turntool.com/ViewerInstall.exe
O16 - DPF: {556DDE35-E955-11D0-A707-000000521957} - http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe
O16 - DPF: {5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499} (BDSCANONLINE Control) - http://download.bitdefender.com/resources/scan8/oscan8.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1120227142374
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O16 - DPF: {BB21F850-63F4-4EC9-BF9D-565BD30C9AE9} (ASquaredScanForm Element) - http://www.windowsecurity.com/trojanscan/axscan.cab
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Iomega App Services - Iomega Corporation - C:\PROGRA~1\Iomega\System32\AppServices.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: Macromedia Licensing Service - Macromedia - C:\Program Files\Common Files\Macromedia Shared\Service\Macromedia Licensing.exe
O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\PavFnSvr.exe
O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda Software - C:\Program Files\Common Files\Panda Software\PavShld\pavprsrv.exe
O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\pavsrv51.exe
O23 - Service: Panda Antispam Engine (pmshellsrv) - PANDA SOFTWARE - C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\AntiSpam\pskmssvc.exe
O23 - Service: Panda Network Manager (PNMSRV) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\FIREWALL\PNMSRV.EXE
O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Software Internacional - C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\PsImSvc.exe
O23 - Service: SoundMAX Agent Service (SoundMAX Agent Service (default)) - Analog Devices, Inc. - C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\SMAgent.exe
O23 - Service: Panda TPSrv (TPSrv) - Panda Software - C:\Program Files\Panda Software\Panda Platinum 2006 Internet Security\TPSrv.exe
Avatar billede fazli Nybegynder
03. februar 2006 - 19:09 #24
åbn HijackThis og slet

O16 - DPF: {402EE96E-2CE8-482D-ADA5-CECEEA07E16D} (TurnTool Scene) - http://www.turntool.com/ViewerInstall.exe

kør en scanning med bitdefender:
http://www.bitdefender.com/scan/license.php

og derefter en skanning med dr.web

fortæl om du kan skanne med dr.web
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
06. februar 2006 - 06:47 #25
bitdefender - vil ikke lave opdateringen (som den skal) og crasher ca 40% henne i scanning :-/ - ligesom alle andre onlinescannere gør det..

jeg må altså have et eller andet som blokerer alle scannere, og crasher maskinen hvergang en scanner forsøger at tilgå filen/virusen/eller hvad det er...

har også forsøgt scanninger hvor jeg stiller den til kun at rapportere og ikke rename eller disinfecte, men resultatet er det samme...

så det eneste program det er lykkedes at lave en 100% scanning er Panda, men den er sikker blevet snydt på en eller anden måde, såden ikke ser virusen?
Avatar billede fazli Nybegynder
06. februar 2006 - 16:24 #26
Prøv evt. at reparere systemfiler. Klik Start -> Kør, skriv sfc /scannow. Muligvis anmodes om XP cd'en skal være i drevet
( husk mellemrum mellem sfc og /scannow ) ;)
Avatar billede stinkfoot Nybegynder
10. februar 2006 - 14:27 #27
Tis, jeg kan ikke finde min windows CD,  (den jeg har er ellers lovlig nok, fulgte med laptoppen, hvilket man vel også kan se udfra loggen?)

anyway, jeg har den ikke, har sikkert efterladt den i DK :(

jeg prøver en sidste ting med en scanner der hedder Nob32, derefter er der vist kun tilbage at enten ignorere det eller formattere skidtet :-/

anyway, smid et svar, det har været en lang kamp ;-))
Avatar billede fazli Nybegynder
11. februar 2006 - 10:15 #28
her er et svar.. :)