Avatar billede turbod Nybegynder
27. januar 2006 - 14:54 Der er 3 kommentarer

Fjernstyring mellem 2 pc'er.

Hvordan fjernstyrer jeg en ekstern pc? Jeg har installeret Radminsc ver. 3 på begge maskiner men får ikke kontakt. Problemet er vel IP adressen. Skal jeg bruge WAN IP'en? For jeg har prøvet med LAN IP'en og det virker ikke. I begge tilfælde drejer det sig om trådløse routere.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
27. januar 2006 - 14:57 #1
du skal bruge WAN adressen.

husk også at:
1) Åbne i diverse firewalls.
2) Forwarde portene til de korrekte LAN IP's.
3) sætte sikkerhed op så det ikke er alle og enhver der kan komme ind på din eksterne PC.

/Wizax
Avatar billede turbod Nybegynder
27. januar 2006 - 15:02 #2
Ja, der er jeg så allerede tabt. Det skal nok uddybes.
Avatar billede wizaxjb Nybegynder
27. januar 2006 - 15:07 #3
uddybende:

1) Hvis du har firewalls installeret (Symantec, ZoneAlarm osv) skal der åbnes for de porte som dit program bruger, ellers vil du aldrig få forbindelsen.

2) Hvis der er NAT i din router (hvislket jeg formoder) skal du også lave en setup, der gør, at alt hvad der kommer ind på port XXXX (XXXX= den port som programmet bruger) skal sendes til den IP adresse som programmet er installeret på.

3) Hvis du har sat dit program op til at sutomatisk acceptere alle der kommer og banker på er der et stort hul i dit setup, da alle og enhver kan komme ind og rode med din maskine. De fleste programmer kan sættes op til at acceptere alle der angiver en bestemt bruger og kodeord.

1 + 2 skal gøres på BEGGE sites, 3 skal kun gøres på den der skal overtages.

Da jeg ikke kender ret meget til din setup, kan jeg desværre ikke hjælpe dig ret meget mere end det.