Avatar billede tiger_dk Mester
26. januar 2006 - 16:35 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Irreterende hyletone fra højtallerne !

Hej !

Jeg har sådan et Surround anlæg til min pc, det er sådan et Medion anlæg og dertil jeg har et Sandberg Sound Boost 5.1 lydkort siddende i maskinen(http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=21905)

Jeg har lige installeret XP på den after at PC'en har været skildt af i ca. 1 mdr. pga. jeg har fået nyt bundkort !

Da så har fået installeret driveren til lydkortet (faktisk også før) der begyndt højtallerne at afgive sån en mega irreterende hyletone, den er der bare hele tiden og mega irreternde ! Jeg måtte simbelt hen slukke mine højtaler, da jeg skrev det her, for det træls at høre på !

Jeg har tjekket om stikkende sidder rigtigt i bag i pc'en, og det gjorde de !

Hvad kan der være galt her, tror i at lydkortet er kaput ?

Mvh
tiger
Avatar billede tiger_dk Mester
26. januar 2006 - 16:35 #1
tiger_dk
Avatar billede innercitydk Nybegynder
26. januar 2006 - 16:41 #2
Har du forsikret dig at alle stik er sat rigtigt til?

Har du en mikrofon sat til?

Prøv:

Start-->indstillinger-->Kontrolpanel-->Lyde og lydenheder, tryk på kanppen avanceret ved fanen Lydstyrke. Hvis der er flueben i mikrofon så fjern.. Hvis du ikke kan se mikrofonen så vælg Indstillinger i mixer vinduet og sæt flueben i mikrofon nederst. herefter kan du se den i mixeren, og hvorvidt den er aktiv.

Vh
Avatar billede tiger_dk Mester
26. januar 2006 - 16:47 #3
det hjalp sku ikke, prøvede det du hentydede til !
Avatar billede innercitydk Nybegynder
26. januar 2006 - 16:51 #4
Har du samme problem hvis du kører lyden udenom anlægget? Altså med headset eller desktop højtalere..
Avatar billede tiger_dk Mester
26. januar 2006 - 17:18 #5
ja, det har jeg faktisk prøvet, når jeg prøvet et par hovedetelefoner, så er lyden der igen, den irreterende hylen !
Avatar billede tiger_dk Mester
26. januar 2006 - 19:09 #6
jeg sender det ind til reperation, det er stadig under 24 mdr. reklmationsretten !
Avatar billede planetx Nybegynder
26. januar 2006 - 19:39 #7
Jeg er i samme båd mht. hyletonen, men har fundet ud af min kun gør det når blæseren går igang, finder du ud af hvorfor, ville det være cool at du postede din erfaring her...jeg er selv totalt lost
Avatar billede tiger_dk Mester
26. januar 2006 - 19:41 #8
blæseren, den på cpu'en ? Den køre jo hele tiden, eller hvorfor en blæser snakker du om ?
Avatar billede tiger_dk Mester
26. januar 2006 - 19:54 #9
det er noget galt med det, for jeg prøvede at indkredse problemet med at prøve det med andre højtalere og en hovedetelefon, men hylen er der stadig !
Avatar billede planetx Nybegynder
26. januar 2006 - 20:01 #10
jep den der køler cpu´en. Mit problem startede da jeg installerede et ny WebCam. Lige i starten er lyden ok, men når den 'speeder op' kommer hyletonen...Det er en bærbar, og lige så snart den skal yde ekstra kommer tonen. Jeg er temmelig lost i teknik, men har da opdateret alle drivere, og da det var gjort var min begrænsede viden opbrugt...
Avatar billede tiger_dk Mester
26. januar 2006 - 20:24 #11
Nu prøvede jeg selv at teste det, om det gik i gang med at "hyle" når CPU køleren gik gang ! Det gjorde den faktisk ikke, den gik så småt i gang, da opstarten til XP gik i gang, så begyndt den først knase lidt og derefter begyndte "hylen" ! Men jeg ved ikke om det her http://www.eksperten.dk/spm/682968 kan hænge en "lille" smule sammen, men det er kun en meget skrøblig terori !
Avatar billede tiger_dk Mester
26. januar 2006 - 22:56 #12
til planetx

prøv at tjekke dette indlæg http://www.eksperten.dk/spm/682968, jeg har arbejdet lidt vidre omkring "hyle" problemet
Avatar billede tiger_dk Mester
27. januar 2006 - 12:02 #13
til planetx

har du fundet mere ud af det ?
Avatar billede planetx Nybegynder
29. januar 2006 - 13:05 #14
tige_dk
Undskyld den sene respons, travl weekend!
Ved ikke helt mht det link du sendte, det med at de har byttet plads dine drev...Mener du det kunne have indflydelse på lyden?
Avatar billede tiger_dk Mester
29. januar 2006 - 13:09 #15
ja, jeg spurgte ham der hjalp i det andet indlæg, om det kunne hænge sammen, men det menste han det ikke kunne være !

Jeg har foresten sent kortet ind, det var stadig under 24 mdr. reklammationsretten !
Avatar billede tiger_dk Mester
08. februar 2006 - 12:29 #16
så er jeg her lige igen, jeg får et helt nyt kort !

Dem jeg købte det ved i sin tid kunne åbenbart ikke finde fejl, så de ssendte det vidre til firmaet så havde lavet det, og der var der åbenbart et eller andet som ikke skulle være der ! Så derfor et nyt kort !

Vil du have point !
Avatar billede planetx Nybegynder
15. februar 2006 - 20:24 #17
og mit problem var bundkortet, har fået sprit-nyt HURRA, for garantien ;-)
Ved ikke om det med point var til mig, men det skal du ikke, vi udvekslede jo bare erfaringer og idé´er
Avatar billede tiger_dk Mester
15. februar 2006 - 20:26 #18
hvad bundkort havde du og hvad fik du igen ?
Avatar billede planetx Nybegynder
15. februar 2006 - 20:28 #19
ad bad, det a n e r jeg ikke...fik garanteret et magen til, men hvilket (?) Hvor kan jeg evt se det? Kunne være lidt spændende...
Avatar billede tiger_dk Mester
15. februar 2006 - 20:29 #20
har du ikke en kasse hvor det lå i ? Hvad er det for en pc du har er det en DELL eller hva ?
Avatar billede planetx Nybegynder
15. februar 2006 - 20:33 #21
Det er en bærbar sat sammen af en comp-shop her i n-sjælland, står nada på den, andet end deres logo
Avatar billede tiger_dk Mester
15. februar 2006 - 20:35 #22
nåå ok, det er en bærbare ! Du kan se det i BIOS'en vil jeg mene, genstart og tryk F2 !
Avatar billede tiger_dk Mester
15. februar 2006 - 20:37 #23
i mit tilfælde er bunkortet splinter nyt, jeg har endda fået et nyt lydkort, men der er stadig en lille piven, men ikke så slemt som før ! Hvor det var konstant !
Avatar billede planetx Nybegynder
15. februar 2006 - 20:37 #24
kan være jeg prøver senere...skal lige se MythBusters
Avatar billede tiger_dk Mester
15. februar 2006 - 20:40 #25
ok, hvad kanal ?

ang. det med lyden, det er sikkert bare et indstillingsproblem !
Avatar billede planetx Nybegynder
15. februar 2006 - 20:45 #26
Discovery, og mine lydproblemer forsvandt i forb. med udskiftningen af bundkortet
Avatar billede tiger_dk Mester
20. februar 2006 - 21:45 #27
der er sku stadig piven, jeg prøve noget andet ! Vil du gerne have point !
Avatar billede tiger_dk Mester
23. februar 2006 - 14:44 #28
åbenbart ikke !
Avatar billede planetx Nybegynder
23. februar 2006 - 16:03 #29
...har altså pænt svaret dig længere oppe og takket nej tak til point...
Avatar billede tiger_dk Mester
23. februar 2006 - 16:50 #30
det er også rigtigt, sorry !
Avatar billede planetx Nybegynder
23. februar 2006 - 16:55 #31
alt forladt...