Avatar billede leif6 Nybegynder
09. november 1999 - 23:30 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

død AMD II 233

maskinen er låst både på HDer og CDROM drev samt en helt sort skærm når den får strøm,  og begge dele kører når fladkabel bliver pillet af

Er det bundkortet eller er det CPUeren der er stået af eller er det måske kun BIOSen?

og hvad kan man gøre for af få den til at køre igen uden at det koster en formue?
Avatar billede one Nybegynder
09. november 1999 - 23:42 #1
da din cpu alligevel er gammel ville jeg købe en ny amd k62 400  koster ca 300-500 kr.  du kan tjekke det ved den fejl kode som bibber når du starter op  hvis du ikke har en bippen et par gange ville jeg skyde på din  motherboard er brændt af

Andreas
Avatar billede one Nybegynder
09. november 1999 - 23:43 #2
hvis du har bippen  så kig i din manual  skulle gerne stå  "if 5 times blabla  osv.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
09. november 1999 - 23:43 #3
det kan også være din BIOS...
Avatar billede wikings Nybegynder
10. november 1999 - 01:12 #4
Kig på dit bundkort, det skulle ikke undre mig om du har brændt en kondensator af, Jeg har været ude for det samme på et M577 PCchip board.
Prøv at se om der ikke er et sted hvor den er blevet sort eller farvet efter meget varme. Hvis PC'eren er helt død og der ikke kommer et eneste pip, er det boardet. Hvis BIOS'en er røget vil der stadig komme et bip.
Avatar billede one Nybegynder
10. november 1999 - 02:37 #5
ok jeg havde ret!  men du skla åbne dit kabinet og se ind du kan også, lugte dig frem  (=

Andreas
Avatar billede wikings Nybegynder
10. november 1999 - 02:39 #6
grim dyr lugt
Avatar billede one Nybegynder
10. november 1999 - 02:47 #7
ja  (=
Avatar billede fatboy Nybegynder
10. november 1999 - 03:31 #8
Check at alle kort sidder ordentligt i deres slots og at alle kabler vender rigtigt og pil musen ud, og vær sikker på keyboardet sidder i den rigtige port.
Avatar billede one Nybegynder
10. november 1999 - 03:36 #9
så ville den bibbe  hvis det var hardware fejl
Avatar billede gnarf Nybegynder
10. november 1999 - 08:16 #10
Hvis der er helt sort skærm når fladkabel til cdrom og harddisk er i, og den kører fint når fladkabel ikke er i, så er det fordi at fladkablet er blevet vendt forkert et sted.

Jeg ser ingen grund til at investere i noget som helst nyt cpu/motherboard hvis de to ting kører uden cdrom og harddisk.

Så som fatboy siger, check at det hele sidder rigtigt.

one> hvem har sagt den ikke bibber??
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. november 1999 - 13:45 #11
da min BIOS røg, kom der sgu ikke noget bip fra puteren!
Avatar billede gnarf Nybegynder
10. november 1999 - 14:10 #12
leif6, som har problemet, har "sgu" kun skrevet her en gang, og han skriver ikke noget om at bios er død, eller om computeren bipper eller ej!

Måske tolker jeg det bare forkert, men han skriver "begge dele kører når fladkablet bliver pillet af"

Umiddelbart lyder det som om computeren ikke fejler andet end at fladkablet er sat forkert i harddisk og cdrom.

Men måske jeg bare misforstår spørgsmålet....
Avatar billede one Nybegynder
10. november 1999 - 21:13 #13
gnarf>>  du skal tænke på at de køre  det gør de når strømmen fra  strømforsyningen er til  hvis det er prob med motherboard vil de aftomatisk stoppe med at spinne  hvis de er tilsluttet motherboardet

Andreas
Avatar billede cyberesben Nybegynder
10. november 1999 - 21:19 #14
gnaft det lyder som om at hans HD og CD ikke snurrer rundt når fladkablerne er sat til dem... det har jeg prøvet..
Avatar billede goulduck Nybegynder
10. november 1999 - 21:38 #15
Kan vi komme frem til at leif måske skulle forklare lidt bedere hvad der sker og ikke sker?
Avatar billede leif6 Nybegynder
12. november 1999 - 01:43 #16
der er ikke noget galt med CPUen, HDeren, CDROM drev, keyboard og mus
det er lige blevet chekket og kører fint så er der kun motherboard og BIOS tilbage.
Og der er abselut ingen lyde fra det af nogen art.
Så jeg kan kun se at der bliver tale om et ny board. (dyrt til en 233)
Avatar billede one Nybegynder
12. november 1999 - 01:47 #17
jeg ville nu købe  en amd k62  400 mhz med board  ca  1200 kr.

Andreas
Avatar billede one Nybegynder
12. november 1999 - 01:49 #18
sejt  den første og sidste til at svare  (=
Avatar billede Slettet bruger
18. november 1999 - 13:02 #19
När bäde din HD, Dit cdrom drev og din skärm er död, tyder det pä at det er bundkortet det er galt med. Hvis du ikke välger at opgraderer din computer, kan du köbe et nyt motherboard !
Häber dte hjalp =)