Avatar billede katax Nybegynder
25. januar 2006 - 11:52 Der er 1 kommentar

Projektor problemer med bærbar

jeg sidder med en bærbar ferrai 3200 med et ati readeon mobile 9700 jeg vil have billede på projtkteren via et alm skærm kabel men der komer intet jeg har chekket alle indstillinger og kigget driverne  men det mærkelige er når man genstarter med den på så kommer boot screen og efter den så forsvinder billedet igen jeg tror d r pga driverne men ved ikk hva og hvor i driverne d kan være jeg sidder med OS Windows 2000

Hjææælp Mvh Katax
Avatar billede jokkejensen Novice
25. januar 2006 - 12:56 #1
Hej..

Det lygter serøst af at windows softwaren disabler VGA udgangen...

Derfor afhængigt af bærbar, plejer der at være en FN tast og ex F5 hvor du kan skifte mellem display udgange, disable den ene, eller aktivere begge..

Alternativt er det ATI softwaren der disabler den.. prøv at gå ind i skærmindstillingerne.. (egenskaber ved højreklik på skrivebordet.) Når vga kablet er i, skal der gerne være 2 skærme under fanebladet "indstillinger" ..  Der skal vælges "Udvid skrivebordet" til skræm2 .. er de begge "aktive" .. de deaktiverede er skærme er meget grå tonede...

Alternativt.. og ikke lige mit område, har præference over for nvidia så jeg har aldrig haft ATI.. men under advanceret under indstillinger kommer dine ATI egenskaber frem.. undersøg om der er noget der styrer dualscreen eller lignende der under.. og aktiver skærm 2...

Mvh