Avatar billede mjmjmj Nybegynder
25. januar 2006 - 10:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Mit skærmkort opføre sig mærkeligt

Hej.
Jeg har et readon 9600 series grafikkort, med den nyeste driver men når jeg sidder og spiller et spil fx. NFS most wanted så bliver skærmen mærkelig det er lidt svært at forklare så sætter lige et billede ind. Men aner altså ikke hvad jeg kan gøre for at få det til at virke normalt igen, så please hjælp mig.
Linket: [URL=http://server2.pictiger.com/img/48184/picture-hosting/dsc-00438.php][IMG]http://images2.pictiger.com/thumbs/8b/9a2acb100f10fc1e0a520f7e34beae8b.th.jpg[/IMG][/URL]
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
25. januar 2006 - 10:08 #1
Avatar billede huset Praktikant
25. januar 2006 - 10:23 #2
Kan komme pga varme i maskinen. Hvad siger temp. 9600 er også lige lidt nok for et optimalt NFS
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
25. januar 2006 - 10:24 #3
hvordan ser man temp?
Avatar billede boxer Nybegynder
25. januar 2006 - 10:25 #4
Hvis du har overclocket dit grafikkort skal du tilbage til standard settings.

Prøv at spille med laveste opløsning og se om det hjælper.

Ellers kan du prøve at højreklikke på gf-kortet i enhedshåndtering og vælge fjern. Genstart og se om det hjælper - vent med at opdatere dirveren.
Avatar billede boxer Nybegynder
25. januar 2006 - 10:26 #5
dirveren = driveren
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
25. januar 2006 - 10:47 #6
boxer-> har lige prøvet det og det virker desværre ikk
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
25. januar 2006 - 11:02 #7
er der ingen der kan hjælpe mig?
Avatar billede boxer Nybegynder
25. januar 2006 - 11:11 #8
Sker det også ved ældre, knap så krævende spil?

Som huset siger, kan det sagtens være varme eller også er dit grafikkort ved at være udtjent. Jeg ved ikke hvordan du kan måle varmen på dit gf-kort, men du kan prøve at koble strømmen helt fra maskinen, tage kabinettet af og undersøge om der sidder støv på og omkring grafikkortet.
Tjek også ventilationen i kabinettet (de små huller) samt cpukøler og blæser for støv.
Vent med at montere kabinettet og prøv om det har hjulpet.

Prøv også at downloade SpeedFan:
http://www.almico.com/sfdownload.php
Det er gratis og kan måle bl.a. cpu temp. Jeg er ikke klar over om det kan måle gf temp. Men prøv det og fortæl hvilke temperaturer du kører med.
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
25. januar 2006 - 12:58 #9
temp1 30C
temp2 40C
temp3 38C
HD0  39C
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
25. januar 2006 - 13:13 #10
Efter støv fjerning er tempraturene nu:
temp1 27C
temp2 36C
temp3 34C
HD0  35C
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
25. januar 2006 - 13:50 #11
-> boxer Tusinde tak for det. Det virker nu skulle bare fjerne støv kanont og tak igen hvordan giver jeg dig så dine point?
Avatar billede huset Praktikant
25. januar 2006 - 13:57 #12
Kommentar: huset

Kan komme pga varme i maskinen.

du beder boxer smide et svar
Avatar billede boxer Nybegynder
25. januar 2006 - 15:26 #13
Huset - denne deler vi!

mjmjmj - vent lige til huset har svaret.
Avatar billede huset Praktikant
25. januar 2006 - 17:33 #14
Ellers tak min ven :D
Avatar billede mjmjmj Nybegynder
27. januar 2006 - 20:19 #15
Takker men problemet er der desværre stadig men forbedret og nu vil jeg gerne vide hvordan jeg kan gøre det 100 % optimalt igen. Men dine point skal du få alligevel for det var til stor hjælp at vi fandt hovedproblemmet nu skal det bare løses. Takker igen. Spørgsmål kan i finde her: http://www.eksperten.dk/spm/683320
Avatar billede talayman72 Nybegynder
14. februar 2006 - 10:38 #16
hej ang nfmw så har jeg det samme problem men  har fundet ud af at hvis du  lukker ned for alle programmer der kan undværes så har du måske et bedre billed når du spiller det hjalp på mit spil hilsen allan