Avatar billede steckel Nybegynder
25. januar 2006 - 10:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sso Databaser??

Jeg sidder med det lille problem, at jeg har valgt databaser som emne i SSO opgave. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal afgrænse det eller hvad jeg skal skrive inde for databaser om? nogen der er virkelig gode til sådan noget og har nogle ideer, til hvad jeg kan skrive om inde for databaser? SSO må max fylde 15 sider, så det skal være noget med noget stof i?

Please help me.
Avatar billede dsj Nybegynder
25. januar 2006 - 10:04 #1
SSO - i datalogi på gymnasiet??
Avatar billede steckel Nybegynder
25. januar 2006 - 10:11 #2
Nop, det er på hhx... SSO = Større Skriftelige Opgave... og det er IT-A jeg og har overemnet "Databaser"
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. januar 2006 - 12:27 #3
skriv om relational algebra eller relational calculus eller begge.
Avatar billede dsj Nybegynder
25. januar 2006 - 12:43 #4
Brug f.eks. 3-5 sider på at beskrive abstrakt, hvorledes databaser fungerer og hvilke lag de indeholder. Herefter kunne du bruge hovedparten af opgaven på at beskrive, hvilke problemstillinger databaser løser, og hvordan de, abstrakt, løser disse problemstillinger - f.eks. transaktionsstyring og evt. nogle algoritmer. Som et sidste avanceret emne kunne du bevæge dig ind på clustrede databaser og hvordan de fungerer. Om der er plads til sidstnævnte, afhænger af hvor meget suppe du kan koge på det øvrige.

Bare et bud...
Avatar billede steckel Nybegynder
01. februar 2006 - 09:41 #5
er det den lettes man kan skrive om?? nu skal du huske jeg ikke ved alt for meget om databaser og skal også kunne finde et sted hvor jeg kan læse om det og skrive det ned... :-(
Avatar billede dsj Nybegynder
03. februar 2006 - 21:11 #6
Du nævnte jo ikke noget om at det skulle være let :-) men så skal du i hvert fald nok droppe delen om clustrede databaser, og holde dig til:

- Abstrakt beskrivelse af databaser og hvordan de virker.
- Beskrivelse af de problemstillinger, databaser kan løse.