Avatar billede sejeriversen Nybegynder
24. januar 2006 - 22:14 Der er 3 kommentarer

Et gennemført mysterium - manglende google indeksering

Hej alle,

For 1½ måned siden lancerede jeg, som et eksperiment, et site/en blog med celebrity nyheder som RSS feeds(lidt grænsepsykotisk...) på en midlertidig og ikke særlig velegnet URL. Jeg tordnede lynhurtigt ind på Google og fik efter 2 uger 250 hits pr. dag. Så syntes jeg pludseligt at det blev rigtig sjovt, og skiftede så URL til et mere egnet navn http://www.celebrityspray.com og tilføjede lidt adsense, og faldt naturligvis dramatisk de første dage i besøgende. Efter igen ca. en uge var jeg indekseret på Google, men jeg kom aldrig højere end 30 hits pr. dag og efter yderligere en uge mistede jeg så godt som alt min trafik. Nu er jeg tilmed helt ude af Google og kan slet ikke søge mig frem til mit site. Jeg pinger blogtjenester, har søgemaskinevenlige sidenavne, masser af tekst osv.

Er der nogen som har nogle bud på hvad der kan være sket?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. januar 2006 - 22:29 #1
Det er svært at vide med sikkerhed, men

jeg ser at du har hvid tekst på nogle af dine menuer. Din sides baggrundsfarve er hvid (<body> uden bgcolor opfattes som hvid) det vil søgebotterne opfatte som hvid skrift på hvid baggrund og det må man ikke.

Hvor mange eksterne links har du?

Linker du til linkfarms

Findes der flere sider med samme indhold?

Alt ovenstående kunne forklare hvorfor du ligger lavt. Måske er forklaringen i hvirkeligheden at du lå unaturligt højt før og at dit niveau er naturligt nu, hvorfor forklaringen skal findes i det gamle site
Avatar billede k_bergmann Nybegynder
25. januar 2006 - 17:00 #2
Du er formodentlig blevet "banned" af google.
Hvis jeg var dig ville jeg lave nogle ordentlige META data.
Disse er ikke gode nok:
<title>Celebrity News - daily RSS celeb updates</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="ISO-8859-1" />
<meta name="generator" content="WordPress 2.0" />

Fjerne hvid tekst på hvis baggrund, og se havd der sker.

Endelig ville jeg lave noget statisk tekst på siden.
Avatar billede sejeriversen Nybegynder
26. januar 2006 - 16:22 #3
Tak for jeres bud - jeg har rettet den hvide tekst. Jeg tror primært forklaringen skal findes i følgende tese, som stemmer fint med at alt indholdet tidligere lå på en anden URL ejet af mig, og nu er skiftet. Nu tror google måske at jeg har planket et andet site:

It could also be that the ban is caused by someone else. For instance: It could be that someone has copied your site, and that Google, finding identical pages, has decided to give your competitor the benefit of doubt.

If this is the case, you must search Google for a text string that is unique for your web pages and see if you can find the thief. Then demand that the site owner (or -- if that does not work -- his or her web host) remove the offending site, while at the same time informing Google about the matter.

You can read the following articles to learn more about how to handle such instances:

Pandia cloned by copyright thief
Spammers hijack web site listings in Google