Avatar billede micos Nybegynder
24. januar 2006 - 20:31 Der er 5 kommentarer

billed redigering

Hej,

Hvordan kan det lade sig gøre at lave nogle lignende billeder som denne -> http://www.cbjtrade.dk/bilalarm.jpg

Når nu jeg tager et billed med mit digitale camera, vil jeg gerne fjerne alt i baggrunden - som på ovenstående billed - (altså så jeg får en hvid baggrund)..

Har prøvet med fireworks men synes det er besværlig, man skal nemlige "slette" alt med en viskeleder (eraser tool)..
Kan man ikke gøre det på en nemmere måde ? evt. med et andet program ?
Avatar billede challenge Praktikant
24. januar 2006 - 20:36 #1
Hvis du har photoshop kan du bruge "Magnetic Lasso Tool"...
Avatar billede msp-lumsen Nybegynder
24. januar 2006 - 20:39 #2
der er ikke noget bedre prog ind photoshop ! det redigering af billeder.. :)
Avatar billede Slettet bruger
24. januar 2006 - 20:40 #3
Avatar billede filia Juniormester
01. februar 2006 - 00:03 #4
Du skal bruge Illustrator og lave en maske:
Marker konturen op med penneværktøjet/vektorer, vælg derpå både kontur og billede og lav så masken med object > clipping mask > make, så forsvinder det udenom og formen står flot og klar!
Avatar billede filia Juniormester
01. februar 2006 - 00:05 #5
Hvis der også skal hul i (inde i ledningerne etc.), så se her:
http://www.eksperten.dk/spm/684142