Avatar billede htmlkongen Novice
24. januar 2006 - 20:07 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af side

Hvad koster det hvis man skal have have lavet en hjemmeside som følgende link:

http://jysklaase.dk/

Hvor ligger prisklassen typisk?
Avatar billede magisteren Nybegynder
24. januar 2006 - 20:16 #1
15 sider á 1,5 times arbejde for en ordentlig opbygning, billedbehandling, styling og søgemaskineoptimering giver 10.000.
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. januar 2006 - 20:22 #2
En hjemmeside lavet i Word?! Hmm 100 kroner...
Avatar billede htmlkongen Novice
24. januar 2006 - 20:25 #3
Hehe ja det var også mit bud?

Men hvis det ikke skal laves i Word :)

Andre bud?
Avatar billede magisteren Nybegynder
24. januar 2006 - 20:28 #4
Jeg går ikke ud fra at htmlkongen mener en KOPI af de bagvedliggende koder, men derimod mener hvad det koster for en ordentlig funktionel side udarbejdet i plain HTML med fokus på at siden kan afvikles i både IE og Firefox osv...
Avatar billede htmlkongen Novice
24. januar 2006 - 20:30 #5
Ja den skal både kunne læses i Firefox, IE, Opera mv. Og også optimeres til en skærmopløsning folk kan læse...

Ja det var egentlig bare for at høre hvor priserne ca ligger på sådan en side.

Andre bud?
Avatar billede magisteren Nybegynder
24. januar 2006 - 20:32 #6
Det væsentlige er vel, at der laves en ordentlig opbygning af hjemmesiden, billedbehandling, styling og søgemaskineoptimering. Naturligvis ikke i Word, men om det så er lavet i Front Page, Dreamveawer, Go Live, Stones Webwrtier eller en anden decideret Wysiwyg-editor afhæger vel af hvad kunde har af muligheder for selv at redigere, om man skal redigere for kunden og 1000 andre ting...?
Avatar billede henrik6666 Nybegynder
24. januar 2006 - 20:37 #7
5000 hvis billeder og tekst medfølger - 7000 hvis hver side skal ha' mulighed for at kunne redigeres via en admin del. Admin del vil desuden indeholde peakcounter, unikke hits samt diverse efter aftale ..

Bare mit bud :o)
Avatar billede htmlkongen Novice
24. januar 2006 - 21:09 #8
Oki doki. Tak for inputs.

Smid svar dem der vil ha points :)
Avatar billede hacked Nybegynder
24. januar 2006 - 23:12 #9
Uden backend med billeder og tekst samt samme layout som du henviser til - 1500 til 2000 kr.
Med backend - advanceret redigering ect. - 6000 til 8000 kr.

Kommer selvfølgelig også an på om det skal udvikles i ASP, ASP.NET, PHP, Servlets (JSP),.......
Avatar billede htmlkongen Novice
25. januar 2006 - 19:55 #10
Mange tak for inputs. :O)

Smid svar dem der vil ha points :D
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2006 - 22:10 #11
malkor, et administrations system er vel et administrations system ligegyldig om det er kodet i ASP, ASP.NET, PHP eller JSP ? :)

Det kommer helt an på hvor erfaren du er. Prisen skal for dit vedkommende ikke afhænge af prisen, men af tiden du bruger på det.
Hvis du skal bruge 5 timer kan du måske tage 1000 kr.
Skal du bruge 20 timer, skal prisen være højere.

Jeg vil råde dig til at lave et overslag på hvor lang tid det skal tage at lave, og derefter en timepris der er acceptabel.
Du ved selv hvad det kræver før kunden er tilfreds, og derfor kan du sikkert selv regne ud hvor mange timer du ca skal bruge på det.
Avatar billede htmlkongen Novice
27. januar 2006 - 16:06 #12
OKi doki. Mange tak for inputs. Smid venligst svar dem der vil ha points :)
Avatar billede htmlkongen Novice
30. januar 2006 - 21:02 #13
Mange tak for hjælpen. HVis der er andre der vil ha points opretter jeg lige et nyt spg :)