Avatar billede nomak Nybegynder
24. januar 2006 - 17:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

langsom på intranet.

Hej eksperter.

Jeg har for et par dage siden sat en unix server op hos en ven der havde internet. Det hele kørte fint med sshd, ftpd osv.

Men da jeg har fået serveren hjem til mig selv, hvor jeg ikke har net køre ftpd og sshd meget langsomt ved login.

Når jeg er logget ind går det hurtigt nok, men det tager ca 5 min at logge ind.

Nogen der ved hvad det kan være?
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. januar 2006 - 18:10 #1
tilføj din klients ip til /etc/hosts på serveren
Avatar billede drean Nybegynder
24. januar 2006 - 20:21 #2
eller slå DNS(reverse)lookup fra i de services hvor det kører langsomt, hvis du nu f.eks kører med dhcp og ikke få samme ip hele tiden.
Avatar billede nomak Nybegynder
24. januar 2006 - 20:28 #3
simonvalter; Det virkede på ftp, men ikke ssh
Avatar billede simonvalter Praktikant
24. januar 2006 - 20:35 #4
i /etc/ssh/sshd_config

indsæt eller rediger til:
UseDNS no
Avatar billede nomak Nybegynder
25. januar 2006 - 20:57 #5
simon; Det hjalp ikke en dyt. :S
Avatar billede simonvalter Praktikant
25. januar 2006 - 21:48 #6
ja så ved jeg det ikke. Det problem du omtaler eller ihverfald ligende har jeg altid fået løst på den måde.
Avatar billede nomak Nybegynder
22. februar 2006 - 20:59 #7
.