Avatar billede rowl Nybegynder
24. januar 2006 - 14:29 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Photoshop vil ikke starte

Hej,
Jeg er ny her på eksperten og ved ikke helt om det er den rigtige kategori.

Mit problem er som følgende:
Forleden hvor jeg ville åbne Photoshop gik den i gang med at loade, som sædvanlig. Da den nåede til en fil (kunne ikke nå at se hvilken) lukkede programmet og loadeprocessen ned og jeg kunne prøve igen.

Jeg prøvede således at afinstallere og geninstallere men samme problem opstod.

Der må på en måde være et sted hvor der er nogle filer der ikke bliver slettet og som laver kage i det. Mit spørgsmål lyder så om i ved hvordan jeg løser problemet og evt. om hvor der bliver lagt nogle filer som man normalt ikke falder over.

På forhånd tak.
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. januar 2006 - 14:35 #1
Prøv at holde ctrl+shift+alt nede under opstarten.
Så burde den spørge om du vil resette.
Se om det hjælper.
Avatar billede hcma Novice
24. januar 2006 - 14:44 #2
og hvis du ikke kan resette pref-filen ved at gøre som doggy82 foreslår, kan du selv prøve at slette den:
den liger typisk i:
Den ligger i
C:\documents and Settings\dit brugernavn\Application Data\Adobe\Photoshop\ 7.0\Adobe Photoshop 7.0 Settings\
Application Data er en skjult fil så når du søger skal du slå View Hidden Files and Folders til.

erstat 7.0 med den version du nu har.
Avatar billede rowl Nybegynder
24. januar 2006 - 15:02 #3
Det virker!!!
Mange tak, jeg var ved at gå til over det.
Vil i være venlige at smide et svar begge 2 så får i jeres point.
Mange tak for hjælpen, endnu en gang!!
Avatar billede hcma Novice
24. januar 2006 - 15:08 #4
der kommer et svar her  (men giv de fleste til doggy82)
og så kommer der lige en lille forklaring her:
hvis der er gået kuk i pref-filen, forsvinder den ikke selv om man afinstallerer + geninstallerer Photoshop, så derfor er man nødt til selv at smide den ud.
Man kan så til enhver tid smide den ud, da der hele automatisk dannes en ny med photoshop's default indstillinger.
Avatar billede doggy82 Praktikant
24. januar 2006 - 15:13 #5
Det virker på de fleste Photoshop problemer :)

Og godt at hcma_catbody gad at komme med den lange forklaring.
Det gad jeg ikke selv. Men tænkte nok at du ville komme fordi... det gjorde du sidst ;D
Avatar billede hcma Novice
24. januar 2006 - 15:41 #6
;o)