Avatar billede kirsten27 Nybegynder
24. januar 2006 - 11:12 Der er 9 kommentarer

skærm fryser

Min skærm bliver pludselig sort.Derefter kommer pauseskærm som fryser nogle øjeblikke.Derefter fungerer skærmen igen.
Avatar billede istebjerg Nybegynder
24. januar 2006 - 11:33 #1
Prøv at kontrollere ledningerne..
Avatar billede kirsten27 Nybegynder
24. januar 2006 - 22:55 #2
Det har jeg gjort,det er som det skal være.
Avatar billede kirsten27 Nybegynder
25. januar 2006 - 15:56 #3
Har været i egenskaber for skærm.Den virker ikke som den skal,er meget langsom og ved nyt billede på pauseskærm vil den ikke vise eksempel.Dialogboks fra Windows siger at programmet ikke svarer.Der er ikke foretaget nyt på pcén som kan indvirke på problemet. Lige pludselig fryser pauseskærmen og nogle gange bliver der sort skærm som afløses af pauseskærm.
Avatar billede istebjerg Nybegynder
25. januar 2006 - 17:15 #4
Der er 3 muligheder..
Enten er det driveren til skærmkortet der skal opdateres
Eller en windows opdatering
Ellers kan det være skærmkortet der er lettere defekt(muligvis ledningerne eller skærmen(hvis du har en anden skærm forsøg at sætte den til og se om problemet stadig er der)).
Det kan måske også bare være støv i selve pc'en, så prøv at rense blæseren..
/Istebjerg
Avatar billede kirsten27 Nybegynder
26. januar 2006 - 09:51 #5
Den blev støvsuget forleden dag. Opdateringer er stort set i orden,mangler kun service pakke 2. som vi har nogen berøringsangst over for.Vi har kun en skærm så muligheden for at prøve en anden er ikke tilstæde.Så må vi se på driveren, hvor kan jeg søge den?
Avatar billede istebjerg Nybegynder
26. januar 2006 - 11:24 #6
Gå ind i menuen Start
- Ved ikonet : Denne computer - højre klik, vælg egenskaber
- i egenskaber vælg fanen Hardware
- i fanen Hardware vælg: Enhedshåndtering
- Find mappen: skærmkort, åben med venstre klik
- vælg skærmkortet(et ventre klik), og højre klik - Vælg: opdater driver

Det kan være at der kommer en meddelse hvor der så stå at der ikke er fundet en nyere driver for dit skærmkort (så er det ikke det der er problemet), men er vi heldige er det det... (OBS, læg lige mærke til om der er et "!" tegn ved skærmkortet, skriv en kommentar hvis der er...)
/Istebjerg
Avatar billede istebjerg Nybegynder
26. januar 2006 - 11:32 #7
Ellers ville jeg anbefale at I opdatere windows med SP2, den vil automatisk ordne opdatering af alle de nødvendige drivere (Det er dog ikke et must, så det er blot en opfordring).
/Istebjerg
Avatar billede kirsten27 Nybegynder
26. januar 2006 - 15:55 #8
Har prøvet at opdatere skærmkort,men der findes ikke noget, der er bedre end det som bruges nu.Prøvede også at opdatere skærmen, men det var samme besked ikke noget bedre end det som bruges nu.Der har ikke været noget  ! tegn. Angående SP2 er vi bange for at nogle programmer ikke virker bagefter.Vi har f.eks. et godt Panda Internet Security som dækker det hele.Og kan det arbejde sammen med det nye fra SP2 pakken? Plus fotoprogrammer og Netscape.
Avatar billede kirsten27 Nybegynder
08. februar 2006 - 12:54 #9
Jeg har ikke fået nogle besvarelser som løste problemet.Har prøvet de forslag som blev givet.