Avatar billede haspalm Nybegynder
24. januar 2006 - 09:19 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Dell 9150

Hejsa alle,
jeg skal bruge en maskine til en ung herre - med lidt windows kendskab der skal bruge en pc til lidt spil, musik, internet og skolearbejde. han har budgeteret med ca. 5-6000 kr. og jeg faldt da over dette tilbud:

http://www1.euro.dell.com/content/products/compare.aspx/dt_advanced?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs
Det er maskinen længst til venstre - her er hvad det inderholder:
win xp home
Pentium 4 processor 630 med ht teknologi (3.00 ghz, 2mb l2 cache 800 mhz FSB)
Intel 945P chipset
1 gb ddr2 sdram
160 sata harddisk
u. skærm
integreret gigabit netkort
grafikkort pci express tm ATI Radeon TM X600 med Hyper memory
16X dvd+/-RW
1 års afhentningsservice
5246 kr.

Kan i hjælpe mig med et hurtigt svar på om det var en mulighed ?
alternativ et 256 mb nvidia geforce 6800 grafikkort til +1000 kr.?
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 09:39 #1
X600 med Hyper memory er ikke et spillekort, så hvis det er med dette for øje, så kan den ikke anbefales.

"nvidia geforce 6800 grafikkort til +1000 kr.?" er bedre ja, men er det et standard 6800?
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 09:41 #2
Står ikke angivet på deres site om det er. Men 6800 er stadig et bedre spillekort end X600
Avatar billede haspalm Nybegynder
24. januar 2006 - 09:46 #4
Der står disse detaljer for kortet - 256 mb ddr sdram - nvidia Geforce 6800 Controller - Controller hastighed 325 mhz - hukommelseshastighed 300 mhz - bus hastighed 2xpci express x16 - Controllerens databredde 256 bit - Hukommelsesdata 256 bit - Max opløsning 1920x1200 - understøtter DVI med tvudgang. Stik på bagside: dvi,vga,S-video.
Jeg ville sikre mig at maskinen kunne opgraderes med et nyere grafikkort om 1-2 år - evt. med lidt flere ram og en større disc. Vil maskinen understøtte dette ?
ps. jeg kigger lige på de gamle tråde
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 09:48 #5
Det er et standard 6800, men et okay kort. Maskinen understøtter det da hvis de giver det som en option.
Avatar billede haspalm Nybegynder
24. januar 2006 - 09:55 #6
vil det sige at hvis maskinen bliver bestilt med dette kort vil der kunne spilles cs, sims, rollercoaster tycoon,harry potter osv.. samt stadig være i stand til at klare de nye spil ?

ps. de andre spg. er lukket
Avatar billede haspalm Nybegynder
24. januar 2006 - 09:57 #7
eller vil et andet grafikkort fra en anden udbyder være at foretrække ? evt. forslag ? (vi snakker stadig ca. 1000 kr)
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 09:58 #8
Kan det sagtens ja. Du vil ikke kunne spille alle nyeste spil i de højeste opløsninger, men er kraftigt og vil klare dine opgaver
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 09:59 #9
Kommentar: haspalm

Du køber jo maskinen med med et grafikkort du betaler for. At du så køber et andet og starter med at skifte det ud som du vælger med dell maskinen er jo spild af penge.
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 10:02 #10
Ville hellere tage denne

http://shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=375419&lokation=

Vile dog ringe og få dem til at smide yderlige 512MB RAM i
Avatar billede haspalm Nybegynder
24. januar 2006 - 10:10 #11
vi snakker også en anden pris... der mangler OS og der skal mere ram i... dell har desuden 1 års collect and return og da familien ikke er de store it eksperter ville jeg tro dell supporten var bedre for dem - jeg tager muligvis fejl... (skal også siges at de IKKE bor i nærheden af nogen større by og er uden bil - derfor smutter de ikke liiige ind med den for at få den fikset)
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 10:15 #12
Korrekt, men skal du smide 1.000 mere i den oprindelige pris fra dell, så er det jo også en anden pris :D
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 10:19 #13
Avatar billede haspalm Nybegynder
24. januar 2006 - 10:20 #14
fair nok - men det er alligevel for højt over budget.. vil den unge man kunne klare sig med 6800 kortet eller skal der kigges efter et andet kort andetstedsfra ?
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 10:34 #15
Kan han godt ja. Det er jo stadigvæk 1000 + 5246 kr.

Den jeg linker til koster 5.999 kr. Home XP kan mange steder fåes til 4-500 kr
Avatar billede haspalm Nybegynder
24. januar 2006 - 10:36 #16
ja.. så matcher det også meget godt.. (skal bare lige tælle ram +4-500 til xp).. det bliver nok det samme - men jeg er vant til dell og kan godt lide servicen derfra.. måske derfor jeg hælder lidt ensrettet... jeg ville bare ikke anbefale den til ham hvis det ville være at købe katten i sækken...
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 10:47 #17
Nej, den maskine jeg linker til 24/01-2006 10:19:21 har 1GB RAM som er nok. Du mangler kun OS.

Han køber ikke katten i sækken med den dell maskine, og vælger du denne er det også fint
Avatar billede haspalm Nybegynder
24. januar 2006 - 10:48 #18
Super huset - kan du ikke skrive et svar så giver jeg point...
Avatar billede huset Praktikant
24. januar 2006 - 11:52 #19
Det var da så lidt