Avatar billede schneider Nybegynder
27. april 2001 - 13:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Installation af ny harddisk

Jeg har i forvejen 1 harddisk på 1 GB. Jeg har nu købt en på 20 GB. Jeg har prøvet at installerer den, men når jeg tænder pc´en hyler den som en ambulance og det sker ikke andet. Jeg prøvet at tjekke kabler og jumperen på den nye harddisk. Den gamle skulle gerne køre som Master, så jeg kun skal have Windows på denne. Derved kan jeg slette og geninstall hvis det skulle blive nødvendigt. Hvad kan der være gået galt ??
Avatar billede makse Nybegynder
27. april 2001 - 13:54 #1
Hvad er det for en harddsik? Hvad hedder dit Bundkort?
Avatar billede schneider Nybegynder
27. april 2001 - 13:57 #2
Harddisken er en Western Digital. Bundkortet er et AGP, ca 2 år gammelt.
Avatar billede makse Nybegynder
27. april 2001 - 13:59 #3
AGP er et slot der sidder på bundkortet. Har du ikke en modelbetegnelse?

Har du prøvet kun at tilslutte den nye harddisk?
Avatar billede schneider Nybegynder
27. april 2001 - 14:02 #4
Jeg kan ikke huske det, jeg sidder ikke hjemme nu. Jeg har prøvet på alle måder: Ny hd alene, ny+gammel, gammel alene, gammel + cd, ny + cd, ny +gammel.
Avatar billede peter_m Nybegynder
27. april 2001 - 14:02 #5
Find din manual frem. og se i manualen hvad den lyd du får betyder.

Det kan joh være du er kommet til at skubbe til noget eller fået brændt noget af fordi du har afgivet statisk elektrisitet.
Avatar billede schneider Nybegynder
27. april 2001 - 14:06 #6
ja men problemet er at comp er lidt af et gadekryds, den er samlet af en gammel comp, med nogle nye dele så skal det være manualen til bundkortet ??
Avatar billede makse Nybegynder
27. april 2001 - 14:06 #7
Normalt er sirenelyden en advarsel om at CPU\'en enten ikke sidder rigtigt, eller at den får en forkert spændning. Kan det køre kun med den gamle harddisk?
Avatar billede schneider Nybegynder
27. april 2001 - 14:08 #8
den køre ikke med nogen af harddiskene ?? Men det kan godt være at jeg kom til at rykke ved noget da jeg skulle have kablet af!
Avatar billede schneider Nybegynder
27. april 2001 - 14:08 #9
Jeg tror at bundkortet er et ASUS
Avatar billede makse Nybegynder
27. april 2001 - 14:10 #10
Ja det er garanteret det der er sket.
Prøv at lave en søgning på \'sirene\' i ekspertens søgefelt.
Problemet har været diskuteret før.
Avatar billede schneider Nybegynder
27. april 2001 - 14:11 #11
Ok mange tak for hjælpen