Avatar billede coma Nybegynder
09. november 1999 - 22:16 Der er 18 kommentarer og
5 løsninger

Nyt grafikkort

Jeg har lige fået ny cpu (Amd k6-3 500), har 128 mb pc 100 og 19'' skærm. Nu er jeg bare blevet kanon træt af min banshee kort, og vil nu ha' mig en ny grafikkort. Jeg bruger min pc mest til tunge grafiske spil. Hvad skal jeg købe og hvorfor ? prisen ingen betydning :-)
Avatar billede fatboy Nybegynder
09. november 1999 - 22:24 #1
Det bedste, du kan købe i dag er efter min mening et G-force-kort.

Alternativ findes der meget spændende G400-kort.

Og tillykke med din nye cpu.
Avatar billede fatboy Nybegynder
09. november 1999 - 22:30 #2
Check dette site, hvis du vil se benchmarks fra folks private pc-er.

http://www.madonion.com/services/chipsets.shtml?ALIGN=0?NOPR=TRUE?BY=CHIPSET

PS: Hvorfor har du ikke givet dit spørgsmål point?
Avatar billede ricky Nybegynder
09. november 1999 - 23:28 #3
Matrox har da vist aldrig været kendt for at lave spillekort ???

Han skal da absolut købe et GeForce 256 (omend jeg nok ville vente 1 måned eller 2 - til der er lidt flere producenter)
http://www.nvidia.com
Avatar billede hobbez Nybegynder
10. november 1999 - 00:01 #4
Til nul point skal du lede efter et Tseng4000 kort.

Til flere point, så fortjener du rådene om GeForce 256-kortene.

/Rob
Avatar billede coma Nybegynder
10. november 1999 - 00:10 #5
Hvordan ligger jeg nogle point på  ??

Kun anden gang jeg bruger det her :-)
Avatar billede hobbez Nybegynder
10. november 1999 - 00:21 #6
Det gør du når du stiller spørgsmålet.

Køb nu bare sådan et GeForce-kort, og gør det så rigtigt næste gang :o)

/Rob
Avatar billede gnarf Nybegynder
10. november 1999 - 08:41 #7
Hvis du har penge nok skal du jo klart have et GeForce.

Oops, havde gang i en længere smøre om alternativer, men penge havde jo ingen betydning, så køb et GeForce!

Du kan jo læse den her artikel hvis du gider, den sammenligner asus's geforce med creative's. De yder stort set ens, så det er ekstra features man bør gå efter :)

http://www.hardware-one.com/reviews/v6600/index.shtml

Med hensyn til at vente lidt. Så kommer der jo GeForce DDR (double data ram) kort på markedet inden for nogle måneder. Tests på tomshardware og Anand viser at GeForce kan mangle memory bandwidth på de sdram kort som er ude nu, specielt i høje opløsninger.

Held og lykke :)
Avatar billede i11uzion Nybegynder
10. november 1999 - 09:25 #8
ricky>>> Nej ikke med deres G100 og G200, men deres G400 er nu et ret hurtigt og godt kort...

gnarf>>> Ikke noget særligt, bare lige en note, DDR står for "Double Data Rate" og ikke "Double Data Ram"
Avatar billede wolf_ Nybegynder
10. november 1999 - 09:30 #9
det er rigtig at der kommer et G-Force med DDR om ca. 2 MDR. og det er virklig værd at vente på det kommer til at hedder G-Force Pro *SS*
Avatar billede i11uzion Nybegynder
10. november 1999 - 10:56 #10
Ja... Er der nogen der ved hvad prisforskellen kommer til at være på Geforce med SDRAM og DDRRAM på???
Avatar billede razmataz Nybegynder
10. november 1999 - 14:38 #11
Hvis penge ikke har nogen betydning skal du helt klart have et Diamond FireGL1 det er det ultimative grafikkort, som har tidens bedste benchmarks, tjek Alt om Data September eller Oktober udgaven fra 99. Kortet koster dog også 7795,- og kan købes hos Magic Data, tjeck
http://www.magicdata.dk&Pris
Avatar billede razmataz Nybegynder
10. november 1999 - 14:39 #12
-Hov...der kom lidt for meget på...det er HTTP://www.magicdata.dk
Avatar billede coma Nybegynder
10. november 1999 - 15:39 #13
razmataz << Ok, jeg skrev at prisen har ingen betydning,, men 7795,- er måske lidt i overkanten alligevel :-), jeg skulle nok ha' skrevet 2500-3500 ,- ,, men tak alligevel :-), har kigget lidt på Diamond FireGL1 :-)
Avatar billede peanut Nybegynder
10. november 1999 - 19:50 #14
Mange foreslår GeForce, men bl.a Creative´s GeForce anbefales kun til Pentiumbaserede systemer. Ja, den er sågar fremstillet til brug med Pentium 3 systemer. Måske kan ASUS GeForce køre sammen med AMD. Alternativet er Matrox G400.
Avatar billede fatboy Nybegynder
11. november 1999 - 06:30 #15
i11uzion> DDR-ram er ganske simpelt hurtigere. Jeg mener, det kommer helt op på 300Mhz. Så kan du selv regne det om i nanosekunder.
Avatar billede i11uzion Nybegynder
11. november 1999 - 09:49 #16
fatboy>>> Øhhhh hvad snakker du om???

Jeg spurget om der var nogen der vidste hvad prisforskellen på Geforce med SD-RAM og DDR-RAM kom til at blive???
Avatar billede wolf_ Nybegynder
11. november 1999 - 10:14 #17
prisforskellen kommer til at være ca.500,- hvilket vil sige ca. 2500,- for G-Force og 3000,- for Pro ver. men kig dig for på nettet for jeg har set G-force til 2995,- og til 1999,-
den billiste pris fandt jeg på http://pc-netto.butik.jubii.dk/

Avatar billede wolf_ Nybegynder
11. november 1999 - 10:38 #18
jeg sidder lige og kigger på http://www.magicdata.dk/
og har fundet G-Force til 1895,- det er vist det billiste lige fortiden
Avatar billede fatboy Nybegynder
13. november 1999 - 03:28 #19
i11uzion> Ja, hovsa. Undskyld. Jeg fik kun læst "hvad er forskellen på sd og ddr...  :¤)

Avatar billede coma Nybegynder
27. november 1999 - 18:11 #20
Jeg har endelig fået mit ASUS V6600 G-force kort,, og jeg kan kun sige noget godt om den , f.eks. : NHL2000 i 1600*1200 med fuld detajle uden nogen former for hackerier , kører som en drøm :-)
Avatar billede coma Nybegynder
27. november 1999 - 18:14 #21
Ps : Kunne ikke vente længere på nyt grafik kort(tænker på den med DDR ram),, Jeg må så "bare" købe et nyt når den kommer ;-)
Avatar billede wolf_ Nybegynder
28. november 1999 - 11:02 #22
Hvis du vil af med det billigt til den tid så må du jo lige sige til *SS*
Avatar billede fatboy Nybegynder
28. november 1999 - 13:48 #23
Hvilket bundkort har du?

Og hvad kostede Asus V6600?