Avatar billede zimbul Nybegynder
27. april 2001 - 12:33 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Routing med Win2000 Server???

Jeg har flere brugere der logger på min server. Nogle af dem, men ikke alle skal have adgang til internettet.
Til det har jeg tænkt mig at bruge den routingfunktion der findes i win2000 server (medmindre der er andre forslag).
Jeg kan ikke rigtig få det til at virke, så hvis der er nogle der evt. kunne komme med en løsning til mig mht. opsætning.
Jeg har 2 netkort i maskinen. Det ene går til en switch med det lokale netværk. Det andet går til mit kabelmodem (Webspeed 2). P.S. Jeg har ikke fast IP på min internet forbindelse...

Håber der er nogle der kan hjælpe....
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 12:35 #1
Har du prøvet at opsætte en gateway og dns som alle skal bryge?
Avatar billede zimbul Nybegynder
27. april 2001 - 12:40 #2
Ja..Jeg kan sagtens få alm. internet deling til at virke, men så kan alle jo bruge serveren som gateway...Jeg vil gerne kunne kontrollere hvilke brugere der har adgang til internettet, og hvem der ikke har...
Derfor kan alm. internet deling ikke bruges
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 12:43 #3
så kan du jo give alle en intern ip... og resten af de interne kan du bare sætte en firewall til at blokere ;)
Avatar billede zimbul Nybegynder
27. april 2001 - 12:47 #4
Det er der desværre ikke så meget sikkerhed i...Enhver kan jo ændre sin faste IP adresse til en af dem der ikke er blokeret..
Desuden tror jeg at proxy ville være en god ting at køre med også, hvis Win2000 Server understøtter det. Så kan jeg jo holde øje med al trafik til internettet...
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 12:50 #5
jamen hvorfor gør du så ikke det ;)
Og hvis det er hjemme hos dig selv er der vel ikke så meget grund til det
Avatar billede zimbul Nybegynder
27. april 2001 - 12:55 #6
Serveren bliver benyttet i et kollegie, hvor alle har login til serveren. Men det er kun nogle af brugerne der er med til at betale for internet forbindelsen, derfor skal der være styr på hvem der får adgang til internettet.
Kender du evt. nogle gode proxy programmer, hvor jeg kan betemme via login, hvilke brugere der skal have adgang til internettet???
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 12:58 #7
gå ind på www.download.com
og søg på proxy, der kommer masser af programmer der
Avatar billede zimbul Nybegynder
27. april 2001 - 13:01 #8
Tak. Jeg kigger på det...
Jeg er stadig interesseret i et opsætnings eksempel på routing med de oplysninger jeg gav som udgangspunkt.
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 13:09 #9
jeg skriver når jeg kommer hjem så finder vi ud af noget
Avatar billede zimbul Nybegynder
27. april 2001 - 13:10 #10
Det lyder godt...Jeg afventer.....
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 14:54 #11
kunne du bruge nogle af de programer du fandt?
Avatar billede zimbul Nybegynder
27. april 2001 - 15:27 #12
Jeg har hentet op til flere programmer.
Kigger på dem i aften, når jeg får fri...
bla. Proxy Pro Gatekeeper 4.0 ser ret godt ud...
Avatar billede jammerlab Nybegynder
27. april 2001 - 15:48 #13
ok så skriv igen når du har testet for hvis det funger leder jeg ikk videre...
Avatar billede zimbul Nybegynder
30. april 2001 - 13:39 #14
Jeg fandt en helt anden løsning. Men tak alligevel.
Jeg fik godt nok ikke svar på mit oprindelige spørgsmål, men som tak for hjælpen får du 100 point...
Avatar billede jammerlab Nybegynder
30. april 2001 - 14:09 #15
ok ked af jeg ikkekunne hjælpe dig 100 %