Avatar billede waistar Nybegynder
22. januar 2006 - 21:22 Der er 13 kommentarer

Hjælp til Flg log: Hijackthis ,Drweb,Ewido

Hijackthis Log : Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb10.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiapsrv.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Chin Wai Peter  Yau\Skrivebord\Rolf\hijackthis.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system32\kjidz.dll/sp.html#10001%resultposition.net
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\kjidz.dll/sp.html#10001%resultposition.net
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.msn.dk
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINDOWS\system32\kjidz.dll/sp.html#10001%resultposition.net
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system32\kjidz.dll/sp.html#10001%resultposition.net
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\kjidz.dll/sp.html#10001%resultposition.net
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system32\kjidz.dll/sp.html#10001%resultposition.net
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system32\kjidz.dll/sp.html#10001%resultposition.net
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
R3 - Default URLSearchHook is missing
O2 - BHO: SuperAdBlockerBHO Class - {00000000-6C30-11D8-9363-000AE6309654} - C:\Programmer\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\SABBHO.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O3 - Toolbar: Super Ad Blocker Toolbar - {B4B3001E-0F56-4E51-8250-BDE11547EC55} - C:\Programmer\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\sabtb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb10.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [wines.exe] C:\WINDOWS\wines.exe
O4 - HKLM\..\Run: [netdj.exe] C:\WINDOWS\system32\netdj.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SuperAdBlocker] C:\Programmer\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\SAdBlock.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {46C66BBD-E667-4DAD-9682-58050E7C9FDC} (CDPass Class) - http://www.cdpass.com/cdkey/CDPass.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1100348142812
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1129413169437
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D1E7CBDA-E60E-4970-A01C-37301EF7BF98} (Measurement Services Client v.3.7) - http://gameadvisor.futuremark.com/global/msc37.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DC6FEBC5-0A2D-458A-A01B-5DB15EEC4305} (IlosoftImageUploadCtl Class) - http://webc.jegelskerdig.com/controls/IlosoftImageUpload.dll
O16 - DPF: {E87F6C8E-16C0-11D3-BEF7-009027438003} (Persits Software XUpload) - http://photo2day.com/XUpload.ocx
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: SABWinLogon - C:\Programmer\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\SABWINLO.DLL
O23 - Service: Network Security Service ( 11Fßä#·ºÄÖ`I) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\netdb32.exe (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Super Ad Blocker Service (SABSVC) - SuperAdBlocker.com - C:\Programmer\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\SABSVC.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

drweb32w.log: Scan statistics :Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 65210
Infected objects found: 18
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 1
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 18
Objects renamed: 1
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 193 Kb/s
Scan time: 00:39:22

Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 107
Infected objects found: 0
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 0
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 0
Objects renamed: 0
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 8313 Kb/s
Scan time: 00:00:03

Ewido log:
---------------------------------------------------------
ewido anti-malware - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            20:37:35, 22-01-2006
+ Rapport-Checksum:        71695F06

+ Scanningsresultat:
    HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{676575DD-4D46-911D-8037-9B10D6EE8BB5} -> Spyware.CoolWebSearch : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\SE -> Spyware.CoolWebSearch : Renset med backup
    HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\SW -> Spyware.CoolWebSearch : Renset med backup
    HKU\S-1-5-21-1757981266-343818398-725345543-500\Software\SpySheriff -> Adware.SpySheriff : Renset med backup
    C:\Programmer\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\Quarantine\Quarantine - 01-22-2006 - 18-50-38.SBU/{018D99C4-BB21-4290-85BE-F7AC494C8D2A} -> Trojan.Small.ga : Renset med backup
    C:\Programmer\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\Quarantine\Quarantine - 01-22-2006 - 18-50-38.SBU/{0F4FE0C5-08AA-4508-B0B1-3120098D7351} -> Downloader.Agent.bc : Renset med backup
    C:\Programmer\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\Quarantine\Quarantine - 01-22-2006 - 18-50-38.SBU/{10B75D08-9991-434E-ADB3-53098D549405} -> Downloader.Agent.bc : Renset med backup
    C:\Programmer\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\Quarantine\Quarantine - 01-22-2006 - 18-50-38.SBU/{118BEE3A-731D-490A-BF3F-AEFE8BBCA542} -> Hijacker.Small : Renset med backup
    C:\Programmer\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\Quarantine\Quarantine - 01-22-2006 - 18-50-38.SBU/{269469AC-4AB8-4EE9-B3B9-4658A87D984D} -> Trojan.Agent.bi : Renset med backup
    C:\Programmer\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\Quarantine\Quarantine - 01-22-2006 - 18-50-38.SBU/{51913409-725B-43F1-82A7-D5B339DB7304} -> Trojan.Agent.bi : Renset med backup
    C:\Programmer\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\Quarantine\Quarantine - 01-22-2006 - 18-50-38.SBU/{54A474B9-1ED8-446B-AE24-932918702199} -> Trojan.Small.ga : Renset med backup
    C:\Programmer\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\Quarantine\Quarantine - 01-22-2006 - 18-50-38.SBU/{6F7766EF-9BF7-4C72-A2CF-05DBC90CD7CD} -> Hijacker.Small : Renset med backup
    C:\Programmer\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\Quarantine\Quarantine - 01-22-2006 - 18-50-38.SBU/{737619D9-290C-4C0D-87B3-6D088838DEB6} -> Not-A-Virus.Hoax.Win32.Renos.av : Renset med backup
    C:\Programmer\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\Quarantine\Quarantine - 01-22-2006 - 18-50-38.SBU/{CB5DAA5A-6305-4125-A6E6-DDCF793A788F} -> Downloader.Agent.td : Renset med backup
    C:\Programmer\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\Quarantine\Quarantine - 01-22-2006 - 18-50-38.SBU/{D41B0E69-349D-4056-BD2B-BB6034E912DA} -> Downloader.Agent.td : Renset med backup
    C:\Programmer\SuperAdBlocker.com\Super Ad Blocker\Quarantine\Quarantine - 01-22-2006 - 18-50-38.SBU/{E79DA680-1AB5-4B44-A7AF-48C82B08964D} -> Downloader.Agent.bc : Renset med backup

::Rapport slut
Avatar billede arlet Juniormester
22. januar 2006 - 21:25 #1
kigger
Avatar billede arlet Juniormester
22. januar 2006 - 21:28 #2
Klik på Start->Kør skriv Services.msc og klik OK.
Find Tjenesten >> O23 - Service: Network Security Service ( 11Fßä#·ºÄÖ`I) << stop den, højreklik på den og vælg Starttype Deaktiveret.

Hent følgende programmer:

- CWShredder, http://cwshredder.net/bin/CWShredder.exe (programmet skal ikke køres endnu)
- AboutBuster6, http://www.majorgeeks.com/download4289.html (pak programmet ud til Skrivebordet)
- CCleaner, http://www.filehippo.com/download_ccleaner.html

Da du har Ewido - opdater programmet (men lad være med at scanne).

2. Genstart i Fejlsikret tilstand (ved at taste F8 under opstart).

3. Kør CWShredder og klik på Fix.

4. Kør AboutBuster og klik på Begin removal. Tillad programmet at lukke Explorer, hvis du bliver spurgt. Programmet laver en log i samme mappe som du har AboutBuster installeret til (AB log.txt) - den skal du kopiere herind når fixet er færdigt.

5. Kør en rensning med CCleaner (ikke strengt nødvendigt, men så kører Ewido scanningen lidt hurtigere).

6. Kør en fuld scanning med Ewido(igen).

7. Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for følgende linier - luk øvrige programvinduer - klik "Fix checked":

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system32\kjidz.dll/sp.html#10001%resultposition.net
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\kjidz.dll/sp.html#10001%resultposition.net
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = res://C:\WINDOWS\system32\kjidz.dll/sp.html#10001%resultposition.net
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = res://C:\WINDOWS\system32\kjidz.dll/sp.html#10001%resultposition.net
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = res://C:\WINDOWS\system32\kjidz.dll/sp.html#10001%resultposition.net
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system32\kjidz.dll/sp.html#10001%resultposition.net
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = res://C:\WINDOWS\system32\kjidz.dll/sp.html#10001%resultposition.net
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://g.msn.dk/0SEDADK/SAOS01?FORM=TOOLBR
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R3 - Default URLSearchHook is missing

O4 - HKLM\..\Run: [wines.exe] C:\WINDOWS\wines.exe
O4 - HKLM\..\Run: [netdj.exe] C:\WINDOWS\system32\netdj.exe

O23 - Service: Network Security Service ( 11Fßä#·ºÄÖ`I) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\netdb32.exe (file missing)

8. Genstart din computer i Normal tilstand og læg en frisk HijackThis log herind, sammen med log'en fra AboutBuster.
Avatar billede waistar Nybegynder
22. januar 2006 - 21:35 #3
Kan ikke stoppe Network secureity service??
Avatar billede waistar Nybegynder
22. januar 2006 - 21:40 #4
det lykkedes...alligevel at stoppe den..
Avatar billede arlet Juniormester
22. januar 2006 - 21:49 #5
Det var godt
Avatar billede waistar Nybegynder
22. januar 2006 - 22:32 #6
Her er min friske log

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb10.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

AboutBuster 6.0
Scan started on [22-01-2006] at [21:45:05]
-------------------------------------------------------------
Internet Explorer Instances Terminated!
HomeSearch Service stopped if present
-------------------------------------------------------------
Removed Stream! C:\WINDOWS\COM+.log:iyvify
Removed Stream! C:\WINDOWS\desktop.html:brooij
Removed Stream! C:\WINDOWS\DtcInstall.log:tsgtct
Removed Stream! C:\WINDOWS\GEARInstall.log:wtjlyg
Removed Stream! C:\WINDOWS\_default.pif:uvwato
-------------------------------------------------------------
Removed File! : C:\WINDOWS\gfavo.txt
Removed File! : C:\WINDOWS\jhwtm.txt
Removed File! : C:\WINDOWS\qigxh.dat
Removed File! : C:\WINDOWS\system32\dnsuo.log
Removed File! : C:\WINDOWS\system32\gpdfk.txt
Removed File! : C:\WINDOWS\system32\skmrv.log
-------------------------------------------------------------
Removed Temp Files
Internet Explorer Settings Reset!
-------------------------------------------------------------
Scan was COMPLETED SUCCESSFULLY at 21:50:14

men mit skrivebord billede er stadig helt blåt, kan ikke ændre det i kontrol panel??
Avatar billede waistar Nybegynder
22. januar 2006 - 22:34 #7
med skriften "SPYWARE INTECTION"
Kunne også kun finde 4 ud af de liner du skrev jeg skulle fix i Hijackthis!!
Avatar billede arlet Juniormester
23. januar 2006 - 07:16 #8
Hent og dobbeltklik på smitRem.exe
http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1
Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

Genstart computeren i fejlsikret tilstand(Du skal klikke på f8 tasten under genstarten (ca. lige når der er talt ram), og så vælge fejlsikret tilstand. Er du i tvivl, så klik bare på f8 flere gange.)

Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

Find smitfiles.txt via Start/Søg. Kopier denne log herind sammen med en ny hijackthis log..
Avatar billede waistar Nybegynder
23. januar 2006 - 18:32 #9
Her er mine 2 nye Log Filer...Min Norton ativirus er slået fra, kan ikke slå den til igen...?

  smitRem © log file
    version 2.8

    by noahdfear

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

checking for ShudderLTD key

ShudderLTD key not present!

checking for PSGuard.com key

PSGuard.com key not present!

checking for WinHound.com key

WinHound.com key not present!

spyaxe uninstaller NOT present
Winhound uninstaller NOT present
SpywareStrike uninstaller NOT present
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Existing Pre-run Files

~~~ Program Files ~~~

~~~ Shortcuts ~~~

Install.dat

~~~ Favorites ~~~

~~~ system32 folder ~~~

~~~ Icons in System32 ~~~

~~~ Windows directory ~~~

~~~ Drive root ~~~

~~~ Miscellaneous Files/folders ~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Command Line Process Viewer/Killer/Suspender for Windows NT/2000/XP V2.03
Copyright(C) 2002-2003 Craig.Peacock@beyondlogic.org
Killing PID 756 'explorer.exe'

Starting registry repairs

Deleting files

  Remaining Post-run Files

~~~ Program Files ~~~

~~~ Shortcuts ~~~

~~~ Favorites ~~~

~~~ system32 folder ~~~

~~~ Icons in System32 ~~~

~~~ Windows directory ~~~

~~~ Drive root ~~~

~~~ Miscellaneous Files/folders ~~~

~~~ Wininet.dll ~~~

CLEAN! :)

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb10.exe
C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
C:\WINDOWS\System32\wbem\wmiapsrv.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Documents and Settings\Chin Wai Peter  Yau\Skrivebord\Rolf\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.msn.dk
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb10.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP Component Manager] "C:\Programmer\HP\hpcoretech\hpcmpmgr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {46C66BBD-E667-4DAD-9682-58050E7C9FDC} (CDPass Class) - http://www.cdpass.com/cdkey/CDPass.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1100348142812
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1129413169437
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D1E7CBDA-E60E-4970-A01C-37301EF7BF98} (Measurement Services Client v.3.7) - http://gameadvisor.futuremark.com/global/msc37.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {DC6FEBC5-0A2D-458A-A01B-5DB15EEC4305} (IlosoftImageUploadCtl Class) - http://webc.jegelskerdig.com/controls/IlosoftImageUpload.dll
O16 - DPF: {E87F6C8E-16C0-11D3-BEF7-009027438003} (Persits Software XUpload) - http://photo2day.com/XUpload.ocx
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido anti-malware\ewidoguard.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede waistar Nybegynder
23. januar 2006 - 19:29 #10
Hvordan beskytter jeg mig bedst mod Spyware igen, er det ved at købe Norton´s 2006 version eller har du bedre forslag?!
Avatar billede arlet Juniormester
23. januar 2006 - 19:41 #11
Ja, ved at lave vær med at købe norton*S*
Syntes ikke særlig godt om norton, da man kan få freeware programmer, der er væsenlig bedre, læs mere her: http://www.arlet.dk/freewareantivirusprogrammer.htm

Så er din log ren.

Efter sådan en tur er det altid en god ide og rydde op i dine systemgendannelses filerne.
Deaktiver systemgendannelse ( http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm ) - genstart din computer - aktiver systemgendannelse.

Generel oprydning: http://www.arlet.dk/oprydning.htm

For at beskytte dig mod snavs har jeg lavet en sikkerhedspakke,
som du kan se her : www.arlet.dk/pakke.htm
Avatar billede waistar Nybegynder
25. januar 2006 - 20:44 #12
1000 tak for hjælpen !!
Avatar billede arlet Juniormester
30. januar 2006 - 12:13 #13
Har du brug for mere hjælp, eller har du fået dit spørgsmål besvaret??, for så skal du huske at lukke dit spørgsmål pænt igen ved at marker mit navn i boksen til venstre og tryk accepter..