Avatar billede bossyboy Nybegynder
22. januar 2006 - 18:09 Der er 10 kommentarer

probs. med adgang til andre PC'er på netwærk

Hej

Jeg har lige reinstalleret en maskine og har nu følgende problem.

Jeg kan se alle putere i arbejdsgruppen men kan kun komme ind på en af dem... Den jeg så kan komme ind på, kan til gengæld sagtens komme ind på de andre putere i netværket.

jeg kan ikke finde nogen opsætningsforskel på puterne (men dette kan skyldes at jeg ikke ved hvilken forskel jeg skal kigge efter)..

nogen der ved hvad der kan være galt?

Mvh. Thomas
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
22. januar 2006 - 18:38 #1
Har tre maskiner kørende efter denne hjemmesides instruktion.

http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/hjemmenet.php
22. januar 2006 - 19:51 #2
22. januar 2006 - 19:51 #3
(Fik ikke opdateret...)
Avatar billede bossyboy Nybegynder
22. januar 2006 - 20:18 #4
der er ikke rigtig noget i de guides der kan forklare problemet.
Mit netværk er sat op som de er i guiden...
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
22. januar 2006 - 21:05 #5
Nogen gange har det heller ikke virket ved mig, så hjælper det at åbne alle maskiner under"netværksteder" og lade dem stå lidt, derefter kommer de igang.
Avatar billede bossyboy Nybegynder
23. januar 2006 - 07:58 #6
jeg kan som sagt godt se maskinerne, og vi er alle sammen i samme arbejdsgruppe. 2 af de i alt 4 maskiner kan jeg bare ikke komme ind på.
Den ene siger: "\\COMP3 er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens administrator for at finde ud af, om du har adgangstilladelse."

Den anden prøver på at logge mig på gæstekontoen som er deaktiveret og jeg kan ikke vælge at logge på som noget andet.

det er som om den prøver at logge på som en "GÆST" uden at jeg har bedt den om det..
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
23. januar 2006 - 09:23 #7
Prøv at indstille efter denne opskrift og have alle maskiner tændt, efter indstilling genstart.
1.Klientprogram til Microsoft-netværk
2. Fil og udskriftsdeling til Microsoft-netværk
3.QoS-pakkeplanlægning
4.NWLink Netbios
5.NWLink IPX/SPX/Netbios-Kompatibel transportprotokol
6.Internetprotokol(TCP/IP)
Sådan er mine pcer indstillet til hjemmenetværk.
Avatar billede bossyboy Nybegynder
23. januar 2006 - 13:19 #8
forstår ikke helt hvad du mener - mener du at det måske vil hjælpe at geninstallere hele netværket på alle maskiner?

hvis det bare handler om at have de protokoller og service fiduser opsat som du nævner, så er på forskellige computere desværre allerede sat op som du beskriver...

men jeg tror måske det har noget at gøre med at den prøver at logge på andre putere med de brugeroplysninger som jeg har logget på den selv med... (meget dårligt skrevet... håber i forstår hvad jeg mener..) Kan det passe og i så fald hvor ændre man sådan noget?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
23. januar 2006 - 13:33 #9
Ja prøv eventuelt at geninstallere og sørg for arbejsgruppen hedder nøjagtig det samme på alle maskiner.Er ikke helt klar over hvad du mener med at logge på, jeg går ind under netværksteder, der inde er shareddocs for alle pcer hvis ellers de er åbne.
Avatar billede bossyboy Nybegynder
25. januar 2006 - 14:19 #10
jeg har løst problemet på en anden måde.. eller det vil sige.. efter jeg installedere et trådløst netværk, og gik gennem det i stedet for det trådedet, forsvandt problemet.. jeg  har stadig en teori om at det har noget at gøre med de brugeroplysningen jeg bruger til at logge på computerne med.