Avatar billede oldenburg Nybegynder
22. januar 2006 - 13:23 Der er 17 kommentarer

Sælg din hjemmeside!

Har du et website som du ikke længere har mod på at drive videre, eller ønsker du at komme videre til din næste idé, så kan det være jeg gerne vil købe dit website.

Jeg er interesseret i at købe eksisterende websites (ikke erotik eller gambling).
Det er vigtigt, at sitet er etableret og at der er trafik...

Kig evt. forbi http://www.sitesellers.dk - dér er en formular til formålet.

Med venlig hilsen

Oldenburg
Avatar billede saucer Nybegynder
22. januar 2006 - 13:30 #1
Hvad tror du at folk bag jubii vil sige når det ser at du har rippet deres design?

Tror du ikke at du først skal lave en side som ikke er en rippoff inden du prøver at laver en handel med andre ?
Avatar billede saucer Nybegynder
22. januar 2006 - 13:34 #2
How kan også se at du har rippet deres CSS :) nice work..

Jubii's class/id til at lave copyright font style :
<div id="globalfooter">
<div id="globalcopyright">

oldebvurg's :
<div id="globalfooter">
<div id="globalcopyright">

OSV...
Avatar billede plazm Nybegynder
22. januar 2006 - 13:38 #3
saucer, hvis du er rigtig frisk, så skriver du til jubii med det samme :)
Avatar billede saucer Nybegynder
22. januar 2006 - 13:46 #4
plazm -> Det vil ikke rigtig hjælpe meget tror jeg. Så vil han bare gå  og nakke en anden hjemmeside. Det er bedst at alle her inde kan se hvad oldenburg laver så er det op til folk om det vil handle med ham eller noget helt andet..

Synes bare at det er tirst at folk ikke kan lave deres engen...
Avatar billede plazm Nybegynder
22. januar 2006 - 13:56 #5
saucer, i så tilfælde tror jeg at jeg vil kontakte dem i stedet.
Hvad der gør det hele meget sjovere, er at han selv snakker om jura på hans side, og så bryder han selv copyright.

Jubii vil kunne tage ham med i retten og så kommer han til at føle for egen lomme at det han har lavet er ulovligt.
Avatar billede 8660ung Nybegynder
22. januar 2006 - 15:45 #6
Hvad får du ud af at kopiere andres design?
Avatar billede saucer Nybegynder
23. januar 2006 - 15:10 #7
Nice, har lige modtaget en mail fra Jubii hvor det takker mig for at havde informeret dem om sagen.
Avatar billede plazm Nybegynder
23. januar 2006 - 21:52 #8
Det er det jeg siger ;)
Avatar billede 8660ung Nybegynder
23. januar 2006 - 22:04 #9
den er slem... der står et firma bag, taget fra deres webside:

Om Innovation-Web I/S

Hos Innovation-Web I/S beskæftiger vi os primært med internettet. Det har vi gjort siden starten i 2003 hvor vi gik i luften med vores første portal. Siden er der kommet flere selvstændige portaler til.

Når man udvikler til internettet er der behov for en række kompetencer for at få løsningen til at hænge sammen. Det drejer sig om projektledelse, design, programmering og systemdrift. Innovation-Web I/S råder over præcis de kompetencer, og præcis de personer, som kræves for at løse en given opgave til internettet. Vi anvender i høj grad samarbejdspartnere i ind- og udland. Det giver os mulighed for at levere konkurrencedygtige priser på alle vores løsninger.

Har I brug for en løsning - kontakt os på telefon 70 20 12 04

Men er det dem der står bag, footeren på sitesellers:

Monday, January 23, 2006  - Innovation-Web I/S

Hvordan tør de kopiere designet?
Avatar billede saucer Nybegynder
23. januar 2006 - 22:57 #10
Synes lige at jeg vil poste en kopi af jubii's svar :

-------------------------------------------------------------

Hej

Tak, for tippet!

Jeg siger det videre til vores jurist, så må vi se om han ikke lige sender dem en venlig mail.

Med venlig hilsen

Rune Schiermer
Jubii A/S - Chefredaktør
http://www.jubii.dk

Jubii A/S
Fabrikmestervej 10
Bygning 90, Holmen
1437 København K

Tlf.: +45 3326 1984
Direkte: +45 3327 9028

---------------------------------------------------
Avatar billede saucer Nybegynder
23. januar 2006 - 23:00 #11
8660ung >> Tror ikke at det er et seriøst firma når deres side ikke er lavet optimalt : http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.innovation-web.dk%2F  Men ja som du siger, hvordan tør det at kopiere et design der er så kendt ?
Avatar billede oldenburg Nybegynder
26. januar 2006 - 18:50 #12
Hej.
Tak for jeres kommentarer.
Lidt tankevækkende at det første der sker i denne tråd er, at der reageres med skepsis.

Ideen som http://www.sitesellers.dk er baseret på får ikke en kommentar. Sitet kan hjælpe alle med at købe/sælge et domænenavn eller website, ganske gratis. Dvs. har man et godt website kan man jo prøve at se om jeg, eller andre, vil købe det ;0)

For lige at tage brodden af den værste kritik kan jeg oplyse at designet er købt på http://www.Snowcovered.com - dér sælges færdige skins/designs til CMS-portalen DotNetNuke som anvendes til løsningen. Så designet er skam købt og betalt. Se f.eks. http://www.DotNetNuke.dk som er udvikler - og sælger bag designet.

Naturligvis ville jeg ikke begive mig ud i kopiering af andre menneskers webdesign. Der er et eller andet I to har helt galt fat i ;0)

Saucer:
Jeg har købt en færdig vare som jeg dermed bærer retten til at anvende. Systemet er bygget på en CMS-løsning (DotNetNuke.com) Så jeg har ikke kodet én linie...
Skulle jeg høre andet -f.eks. fra Jubii.dk, som du har kontaktet, vil jeg naturligvis forholde mig behørigt til det!

Plazm:
Jeg ser ingen problem i anvendelsen af det købte skin/design.

Jeg holder jer orienteret om sagen i dette forum.

Men hvad mener I i øvrigt om ideen med at hjælpe folk med at købe/sælge websites og domæner?

Med venlig hilsen

Oldenburg
Avatar billede saucer Nybegynder
26. januar 2006 - 19:51 #13
oldenburg >> Hvis du siger at du har købt dette design så er dy blivet snydt. Jeg er dog sikker på at jubii vil kontakte dig efter at den rippoff er slem hvad ang. ders kode og grafik. Så jeg kunne forstille mig at du vil midste dine penge efter at din webdesign vil blive slæbt ind i stolen for det her.

Men selve konceptet med siden er fin og jeg kan se at der er mange der har haft glæde af at sælge deres hjemmeside i denne projektet.
Avatar billede saucer Nybegynder
26. januar 2006 - 19:52 #14
oldenburg  >> Naturligvis ville jeg ikke begive mig ud i kopiering af andre menneskers webdesign. Der er et eller andet I to har helt galt fat i ;0)

Vi har ikke fat i noget galt, vi kan bare bevise at designet er taget for en anden side, og at man ikke bare har brugt en side til inspiration men, vi snakke og ren kopi af kildekoden.
Avatar billede oldenburg Nybegynder
26. januar 2006 - 20:20 #15
saucer >> Tak for at der også kunne blive plads til lidt roser ;0) Det vigtige i mit budskab er at jeg gerne vil købe domænanavne og websites, eller gøre det muligt at skabe kontakten...

Vedr. design...
Kilde til indkøb er her:
http://www.snowcovered.com/snowcovered2/Default.aspx?tabid=204&CatalogItemID=1608&CatalogID=3&MasterCategoryID=13&SubCategoryID=65&pagenumber=10&sortby=
Er den gal med det skin/design er der nok minimum 300 andre sites der er baseret på det...

Det er ikke umuligt at designet udskiftes når der kommer lidt mere liv i sitesellers.dk
Avatar billede huset Praktikant
29. januar 2006 - 10:47 #16
Oldenburg>

Kontakt mig på areox@dam.mail.dk omkring salg af site
Avatar billede oldenburg Nybegynder
02. februar 2006 - 22:43 #17
Saucer, plazm og 8660ung...
Selv om jeg ikke synes jeres kritik har været særlig konstruktiv, har jeg valgt et andet design til http://www.Sitesellers.dk. Beslutningen skyldes snarere et behov for en flottere brugerflade end en tilkendegivelse af forkerte dispositioner designmæssigt - jfr. Saucers kontakt til Jubii.dk.

Som lovet har jeg nu fulgt op på sagen - der i øvrigt ikke er mundet ud i nogen form for kontakt fra Jubii. Ganske givet har de ikke følt at der var en sag ;0)

Huset...
Det er sket! Tak for en god dialog.

Oldenburg