Avatar billede georgespang Nybegynder
21. januar 2006 - 18:07 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Underlig mikrofonlyd

Hej eksperter,

Jeg har en computer, hvor lyden ikke er helt iorden. Vi snakker om en mikrofon, som skal bruges til at sende lyd ud af huset, f.eks. via. Skype eller MSN.

Jeg kan fint indtale min egen stemme, og afspille den bagefter. Jeg kan f.eks. også snakke med andre over Skype og MSN, såfremt de har slået deres mikrofon fra. For lige så snart de tænder deres mikrofon, er det som om at min komputer sender alle de lydsignaler den modtager tilbage igen, or det bliver derfor et stort 'lydkaos'.

F.eks. hvis en snakker til mig fra en anden komputer vil denne person kunne høre en gentagelse af sin egen stemme + en masse andet støj. Men slår denne person mikrofonen fra, går min stemme rent igennem hos personen.

Altså det er min komputer, som der er noget galt med, for har prøvet at kommunikere med mange andre forskellige komputer, men med samme resultat på disse.

Så håber der er en, som kan hjælpe mig :)
Mvh, George
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2006 - 20:41 #1
Lytter du til de andre over dine højttalere?
Avatar billede gyraf Nybegynder
25. januar 2006 - 08:51 #2
Det lyder ikke som et problem med din mikrofon, men med din "mixer" i computeren. Man kunne forestille sig at dette problem kunne opstå hvis det indkommende signal bliver blandet med mikrofonsignalet. Check at KUN mikrofonen står åben i mixeren.

Jakob E.
Avatar billede georgespang Nybegynder
24. februar 2006 - 17:11 #3
Problemet er løst!

Reinstall er driveren.