Avatar billede erwinravn Nybegynder
21. januar 2006 - 14:58 Der er 7 kommentarer

SMC Trådløs Router og TDC opsætning

Jeg har købt en SMC Trådløs router med ADSL/2 modem.
Udfra mit telefonstik har jeg en splitter som delere det ud i et telefon stik og et DSL stik. Fra DSL stikket går det ind et Speedstream 5100 model, hvor der er en ADSL udgang hvor jeg i dag kan sætte min pc'er til. Det virker fint og min pc får tildelt en IP adr. og køre fint.
Nu vil jeg så sætte min SMC router på, men skal den sidde direkte på telefon stikket fra vægen - på splitteren - eller på Speedstream 5100 ?
Jeg har fået at vide hos TDC er jeg benytter DHCP. Har prøvet alt men jeg kan ikke få et link igennem(lys diode off).

Jeg læst lidt i gruppen og kan forstå at TDC har lange svartider på tildeling af DHCP adr., kan det være årsagen ?

Tak på forhånd
Avatar billede kenp Novice
21. januar 2006 - 16:23 #1
du skal sætte den efter din speedstream.
Avatar billede erwinravn Nybegynder
21. januar 2006 - 17:42 #2
Når den skal sidde efter speedstream , så er det var speedstream ADSL port til SMC's adsl port(WAN). Har du kendskab til hvorledes at SMC routeren skal sættes op, mht. TDC's DHCP opsætning.
(jeg har prøvet denne opsætning, uden held) Har det noget at gøre med TDC's DHCP tildeling af IP adr.
Avatar billede kenp Novice
21. januar 2006 - 19:31 #3
Hvis det er en normal ny forbindelse så skal den bare sættes til DHCP (dynamisk ip-adresse)

der må være en port på den speedstream som passer med et netværkskabel som du kan sætte i wanport på din smc.

Når du gør det begynder den så at lyse i wanport?
Avatar billede erwinravn Nybegynder
21. januar 2006 - 21:13 #4
Desværre har jeg ikke en WAN port men en ADSL port og jeg har en DSL lampe foran på routeren. Det kan godt være at WAN og ADSL port er den samme, men lampen lyser ikke når jeg tilslutter de to porte via. TP kabel værken kabel lige igennem eller krydskabel.
Avatar billede kenp Novice
21. januar 2006 - 21:27 #5
Tog lige et billed fra nettet..

Fra dit modem (der skal du bruge Ethernet porten) til WAN port på din router

http://www.dsldepot.com/ais/item_images/eff5100back.JPG
Avatar billede erwinravn Nybegynder
21. januar 2006 - 21:51 #6
På Speedstreame 5100 er der en ethernet port kaldt ASDL(den hvor en pc har været sat til). Jeg har ingen WAN port i min router men en ADSL port og 4 stk. switch porte, om routerens ASDL port er en WAN port ved jeg ikke. I routerens manual står der at er en RJ11 port(telefon stik - modem port) om det også er en WAN port ved jeg ikke.
Min router er en 54Mbps Wireless 4-port Broadband Router with built-in ADSL2/2+ modem (Annex B)
http://www.smc.com/index.cfm?event=downloads.doSearchCriteria&localeCode=EN_DNK
Avatar billede kenp Novice
21. januar 2006 - 22:09 #7
ahhh du har købt en router med indbygget modem...

Det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med at sætte op.. da jeg ikke ved hvordan tdc kommuniker på deres trafik.

Men den skal på lige efter skillefiltret.