Avatar billede flemming-s Nybegynder
21. januar 2006 - 09:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Test af fladskærm

Hvor finder jeg et test program der kan tjekke om der er døde dioder på skærmen. Hvad er der ellers der er vigtigt at teste på en TFT 19 skærm.
Avatar billede john.doe Nybegynder
21. januar 2006 - 11:57 #1
Test program = dine øjne. Hvis der er defekte pixel så kan du se dem med øjnene.
Den/de kan lyse konstant eller være slukket konstant, men du er ikke i tvivl
hvis der er nogle defekte pixels
Avatar billede huset Praktikant
21. januar 2006 - 12:05 #2
Nu findes der også GHOSTING john doe. Det vil sige irriterende slør osv i billedet når man bevæger musen og dermed billedet i f. eks spil hurtigt. Kan billedet ikke følge med er skærmen ikke god
Avatar billede flemming-s Nybegynder
21. januar 2006 - 19:34 #3
Der må da være en systematisk måde at tjekke om de enkelte pixel er ok. Jeg havde da i hvert fald forestillet mig et program der på flere måder tjekker skærmen også med andet end pixelfejl.
Avatar billede huset Praktikant
21. januar 2006 - 19:36 #4
Avatar billede john.doe Nybegynder
23. januar 2006 - 08:14 #5
huset -> ghosting javist, men der blev kun spurgt om døde pixels
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
23. januar 2006 - 08:18 #6
Brug denne: http://flatpanels.dk/onlinetest.php

Tester for følgende ting:
Teste evnen til at producere de sorteste nuancer af sort og ligeledes med hvid (forsiden)
Tester en simpel form for slør
Undersøger farveskalaen
Undersøger skærmens dynamikområde
Undersøger homogeniteten af lyspanelet
Undersøger skærmens evne til at vise tekst på forskellige farveflader
Undersøger skærmen for pixelfejl
Avatar billede flemming-s Nybegynder
24. januar 2006 - 23:06 #7
Takker
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
25. januar 2006 - 08:23 #8
Det var så lidt