Avatar billede zeb Nybegynder
27. april 2001 - 10:39 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken server er jeg på?

Jeg skal vide hvilken server jeg står på når koden udføres så jeg kan sætte visse ting op alt efter hvilken af 3 forskellige koden bliver kørt på.
Hvordan gøres dette? Helst noget med server-navnet, da maskinerne har flere ip-adresser.
Avatar billede morten_dyrekilde Nybegynder
27. april 2001 - 10:56 #1
Hvad mener du? Skal du bruge et script som kan identificere serveren?
Avatar billede stoffer Nybegynder
27. april 2001 - 11:04 #2
brug request.servervariables(\"SERVER_NAME\") så får du domæne-navnet...
Avatar billede zeb Nybegynder
27. april 2001 - 11:17 #3
Ja, men er den ikke afhængig af hvilken ip-adresse/domæne navn jeg har kaldt siden med?
Samme maskine bliver kaldt både med ip-adresse og domænenavn.
Avatar billede stoffer Nybegynder
27. april 2001 - 11:31 #4
den kører ikke på IP adresse, med hvad der står i host header name på iss!

jeg forstår ikke hvad du mener med nr. 2 linje??
Avatar billede stoffer Nybegynder
27. april 2001 - 11:32 #5
up.. iis ;)
Avatar billede zeb Nybegynder
27. april 2001 - 11:45 #6
Fandt ud af at bruge local_addr der altid returnerer den ip som siden blev kaldt med.