Avatar billede j-jensen Nybegynder
20. januar 2006 - 14:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Indsætte autonummering i gammel tabel

Jeg har en gammel tabel med mange data.
Jeg har en kollonne jeg har oprettet som ID for posterne,
desværre har jeg i tidernes morgen ikke sat den til autonummering.

Jeg har brug for det nu, og har prøvet, men access giver mig ikke lov, pga at der allerede er data i felterne.

Jeg har prøvet at oprette en ny kollonne og copiere data over, uden held, og da ikke alle ID nr er der fortløbende, kan jeg ikke oprette en parallel kollone, og slette den gamle.

Hvordan går man rundt om dette ?
Avatar billede terry Ekspert
20. januar 2006 - 14:53 #1
Make a copy of the table and then delete all rows in the new table. Now change the ID column in th enew table to autonumber.

Now make an append query which appends the records from the old table into the new table.
Avatar billede terry Ekspert
23. januar 2006 - 08:53 #2
?
Avatar billede j-jensen Nybegynder
23. januar 2006 - 18:23 #3
Hi Terry.

Quite simpel, but very good.
I have tried it today, and it works.

I have some data doubles in the row, I have to get sortet first.
But know I can get going.....Thanks for the tip.
Avatar billede terry Ekspert
23. januar 2006 - 19:42 #4
og selv tak