Avatar billede nellemuz Nybegynder
19. januar 2006 - 19:46 Der er 3 kommentarer

menuideer? To tabeller til delt menu

Hejsa alle i x-perter :)

Jeg har en ide til min kommende menu. Den skal være i PHP og jeg er så småt begyndt. Jeg lavede 2 tabeller i access, den ene der hedder overmenupunkter med kolonnerne overmenupunkt og id, den anden tabel kolonnerne Id, undermenuounkt og content. Jeg vil meget gerne have sådan, at mine overmenupunkter står i en vandret linie under mit banner og at undermenupunkterne står i en række lodret til venstre, content kommer så ind i den sidste boks.

Har i nogle ideer til hvordan det kan laves, da jeg er gået i stå?

KH

Michelle
Girls can also touch computers :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. januar 2006 - 21:02 #1
Du burde lave udtrækket fra tabel 1, og det bruges så til at bygge menuen i toppen (vandret) og giver et ID, som linker itl hver undermenu.
Og undermenuen bliver så trukket ud alt efter hvilken hovedmenu der er valgt og samtidig også trækker indholdet ud!

F.eks. index.php?menu=1&submenu=2
vil betyde hovedmenu 1 er trykket og submenu 2 er valgt, så på selve siden vises indholdet for submenu 2
Avatar billede nellemuz Nybegynder
19. januar 2006 - 21:06 #2
Dvs. du foreslå at jeg skal omstrukturere det lidt således at tabel et er med overmenu punkter og der så skal laves en tabel mere pr. overmenupunkt? så ledes at alle underpunkter er ordnet?
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. januar 2006 - 21:10 #3
Nej.
Som jeg forstod det, så havde du 2 tabeller, ikke?
En med overmenupunkterne, og en med undermenupunkterne.
Det er jo som sådan også det jeg havde tænkt mig!
Men hvor gemmer du indhold`?